25 Април 2024четвъртък07:56 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

БСП иска имената на виновните за пожара по „Струма“

автор:Дума

visibility 977

Кой ще поеме политическата отговорност за пожара на АМ „Струма“? Този въпрос отправиха към управляващите от БСП. Социалистите поискаха прокуратурата да си свърши работата и да назове виновните за това, че с години под моста на магистралата се складират лесно запалими отпадъци.

Четири дни ни занимават с прехвърляне на отговорности за пожара на АМ "Струма" - между Областно пътно управление-Кюстендил, кмета на Дупница, АПИ, възмути се заместник-председателят на ПГ на "БСП за България" Георги Свиленски. Заедно с народния представител Димитър Данчев той даде пресконференция в централата на партията. Всички тези институции ги обединява едно единствено име – Бойко Борисов. Ако ще ни занимават още няколко седмици кой е виновен, ако прокуратурата ще си свърши работата и ще намери наказателната отговорност, то ние питаме кой носи политическата отговорност. Кой ще поеме политическа отговорност за изгорялата магистрала „Струма”, заяви Свиленски. Той обърна внимание, че Борисов, докато пътува по измитите, маркирани, добре осветени пътни участници с министрите на задната седалка, трябва да слезе и под тези съоръжения, за да види какво има под тях. Нека да не го прокарват по нагласени и подредени участъци, а да гледа държавата от всичките й страни. Работата на министър-председателя е не само да осигурява изграждането на пътищата, но и да контролира функционирането и движението по тях. В тази си работа г-н Борисов катастрофира. Той катастрофира по темата пътища и транспорт, категоричен бе Свиленски.

Социалистът напомни, че днес, на 16 август, трябваше да стартира работата на ТОЛ системата - всеки преминаващ през България камион, международен превозвач, български превозвач да заплаща за изминато разстояние, а със събраните пари - да се ремонтират българските пътища. Днес вместо пътища, по които да пътуват гражданите, имаме участъци от магистрали – няма цяла магистрала, работеща в България, подчерта Свиленски. Той припомни, че има една магистрала към нашето Черноморие – магистрала „Тракия”, която поредна година е с ограничение 90 км. за движение, както и една магистрала към Средиземно море, която преди 4 дни изгоряла.

В контекста на тази ситуация, всички говорим за жертвите по пътищата. Направиха се нови органи, нова Агенция за пътна безопасност, направи се нов координиращ орган към Министерски съвет, увеличиха се глобите, промени се Законът за движение по пътищата, сложиха се нови и скъпи камери, вследствие на което обаче жертвите по пътищата се увеличават, обясни още Свиленски. Пътно-транспортните произшествия се увеличават, травматизмът след ПТП-та се увеличава, това всичко води до натоварване на социалната, на здравната система, както и до  разбити семейни и житейски съдби, коментира социалистът. По думите му  вече пета година се очакват новите закони за движение по пътищата – Законът за пътните превозни средства и Законът за водачите на пътни превозни средства. Той добави, че на 19-ти август изтича срокът за общественото обсъждане на Закона за пътните превозни средства, в който управляващите виждат начина, по който ще се справят с жертвите по пътищата. Няколко дни по-рано светваме лампата на г-н Борисов – не знаем кой е писал този закон – нека да го види, преди да го внесе в Министерски съвет и Народното събрание, защото единственото нещо, което се прави с него, е прокарване на лобистки интереси. И нито един текст не е в интерес на българските шофьори, на българските граждани и на безопасността им, добави Свиленски.

Димитър Данчев коментира Закона за пътните превозни средства, предложен от правителството. Според него, в този си вид, законът единствено ще гарантира на всеки български гражданин, който ползва пътно превозно средство, повече разходи, повече такси, повече бюрокрация, по-скъпи резервни части, по-скъпи ремонти, по-скъпи периодични технически прегледи и много административен тормоз. Като пример за абсурдността на предлаганите промени той посочи създаването на хартиен паспорт на всяко пътно превозно средство, където да се записва дали то е претърпяло пътнотранспортно произшествие.

Ако това превозно средство е било ремонтирано и минало технически преглед, доказващ  качеството на извършения ремонт, то не би трябвало това превозно средство да се различава от всяко други такова, което не е претърпяло катастрофа, коментира социалистът. Според него се създава допълнителна административна тежест и тормоз за собствениците. Той обясни, че се предвижда и глоба от 1000 лв. за всеки собственик, който се осмели сам да извърши ремонтна дейност по него.

Режимът на регистрация на сервизите  трябва да бъде уведомителен. Обръщаме се към министъра на транспорта и министъра на вътрешните работи да внесат още сега, със самия закон и наредбите към него, призова Данчев и допълни, че в противен случай остава впечатлението, че тези наредби, приети по-късно, могат сериозно да изкривят основния замисъл на закона - намаляване на катастрофите, които се дължат на техническа неизправност на превозните средства. По думите му в тези наредби могат да бъдат прокарани откровено лобистки интереси, които да гарантират значителни печалби на определени лица, за сметка на всички ползватели на превозни средства. Данчев подчерта, че в закона, предлаган от МС, са заложени и частни надзорни структури на териториален принцип, които да контролират по неясни критерии пунктовете за периодични технически прегледи на ППС. Според него така държавата се отказва от своите присъщи и контролни функции и отговорности и ги прехвърля на частни субекти. За пореден път управляващите се опитват да  ни убедят, че един частен субект може в обществен интерес успешно да контролира друг частен субект. Същото се опитват да направят и с регистрацията на ППС-та - тя да бъде прехвърлена на специални пунктове. С така написаните текстове обаче не отпада необходимостта след извършването на такава идентификация да бъде посетен и КАТ, каза още Димитър Данчев.

 

Ако промените минат, ще има помощи за фермерите

автор:Дума

visibility 354

/ брой: 78

АЯР даде постфактум лиценз за горивото на "Уестингхаус"

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 78

Евтиният роуминг остава поне до 2032 г.

автор:Дума

visibility 370

/ брой: 78

ЕП узакони правото на ремонт след края на гаранцията

автор:Дума

visibility 362

/ брой: 78

Великобритания гони бежанците в Руанда

автор:Дума

visibility 297

/ брой: 78

200 мощни земетресения в Тайван за 12 часа

автор:Дума

visibility 480

/ брой: 78

Учителите в Белгия искат по-голям бюджет

автор:Дума

visibility 318

/ брой: 78

Китай насърчава ядрената енергетика

автор:Дума

visibility 285

/ брой: 78

Марионетка на задкулисието

автор:Александър Симов

visibility 388

/ брой: 78

Новите реалности

visibility 291

/ брой: 78

За БСП честно и откровено

visibility 403

/ брой: 78

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ