20 Април 2024събота02:05 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

БСП: България може сама да развива летище София

Не държавата е лош стопанин, а тези, които управляват държавната собственост, заявиха социалистите

/ брой: 137

автор:Юлия Кулинска

visibility 2244

Страната ни може сама да развива и управлява летище София. Това заяви вчера депутатът от "БСП за България" Димитър Данчев на брифинг в НС. Социалистите отново се обявиха против отдаването на концесия на най-голямото българско летище, след като в сряда стана ясно, че за концесионер вече е избран консорциумът "Соф Кънект".

"Започна последното раздаване в разграбването на държавното имущество. Министерството на транспорта не се отказа да даде на концесия едно от най-печелившите държавни предприятия у нас. Държавата не само дава аеропорта на консеция, но го прави и без да има генерален план за развитието му, както и ясна комуникационна схема за връзките на летището със столицата", коментира Данчев. Според него на този етап не е ясно дори доколко предвижданото развитие на аерогарата ще бъде адекватно от гледна точка на въздействието на околната среда.

"Дали премиерът знае, че операторът на летище Мюнхен, който участва в този консорциум, е 100% собственост на баварската държава, Федерална република Германия и на Мюнхен. Излиза, че българската държава отдава на концесия летище София на баварската държава. Нали уж държавата беше лош собственик? Или поне така твърдят някои колеги от ГЕРБ", подчерта Данчев. 

От БСП са категорични, че не държавата е лош стопанин, а тези, които управляват държавната собственост. Данчев припомни неуспешния опит с продажбата на ЧЕЗ. "И сега се чудим защо ЕРП-то не е нито по-добър стопанин, нито е по-изгоден за крайния потребител. Българската държава може сама да развива и управлява успешно летището ни, но затова са необходими истински стопани, а не хора, които търсят само бърза печалба", обясни той. 

Зам.-председателят на ПГ на "БСП за България" Георги Свиленски напомни, че преди няколко месеца управляващите са положили неимоверни усилия да променят Закона за концесиите, така че никой след тях да не може да развали какъвто и да е било концесионен договор. "Ако някой го развали, ще плати такива неустойки, все едно концесионерът си е експлоатирал летището 50 години. Възможността за разваляне на договора след неговото сключване е нулева", предупреди Свиленски. 

Петър Мутафчиев: 

Броят на пътниците обвързан ли е с инвестициите?

Председателят на Балканския форум за транспорт и инфраструктура и бивш транспортен министър Петър Мутафчиев коментира пред БНР каква е връзката между броя на пътниците и разчетите в сроковете за инвестиции. Означава ли това, че ако пътниците не достигнат желаните бройки, инвестициите няма да се правят или ще се направят скромно, попита той. С договора, който ще се подпише с концесионера, ще се обвързва ли съответно пътникопотокът с бъдещите инвестиции, което означава не задължително 608 млн. да бъдат инвестирани. Кои са задължителните инвестиции и това ще бъде ли описано в договора като конкретни времеви периоди, до които трябва да бъде извършена тази инвестиция?" коментира Мутафчиев.

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ