19 Март 2024вторник08:06 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Били сме с eдни гърди пред Сърбия за завода на "Фолксваген"

/ брой: 53

автор:Дума

visibility 1661

Решение къде да построи новия завод за автомобили в Източна Европа германският автомобилен концерн "Фолксваген" (VW) ще вземе в края на май. В момента проучването на най-подходящи за целта страни е в етап, в който кандидатите са ограничени до четири. В следващия две страни ще отпаднат и накрая ще се избере по-добрата от тях. Четирите държави са България, Сърбия, Румъния и Турция, като в момента лек превес има България, съобщава "24 часа". Инвестицията е за 1,4 милиарда евро и отваря 5000 работни места. Първите автомобили ще излязат от новия завод през 2023 година. Най-вероятно това ще са модели на шкода и сеат. Основните критерии при подбора са три: цена и квалификация на работната ръка, цена на енергията и инфраструктура.

Унгария и Полша са отпаднали още при предишните проучвания. Причината е, че там работната ръка е по-скъпа. Подобен проблем има и Румъния. Тя е членка на ЕС, има опит в автомобилостроенето, но няма подходяща инфраструктура. В страната липсват магистрали. Турция не е член на ЕС, а все по-опънатите отношения между ЕС и Анкара са охладили доста интереса на германците.

Основният недостатък на Сърбия е, че не е член на ЕС, и това усложнява малко повече износа на коли. От друга страна, фактът, че не е член, й дава друго предимство - държавата може да подсигури инвестицията с финансови гаранции, за които няма таван. Сърбия е по-близо до Германия от България и има опит в автомобилостроенето.

Предимствата на България са перфектното място за завод на мястото на "Кремиковци", който е точно до летището. Магистралите и ниските работни заплати са друг плюс. Също и фактът, че като член на ЕС страната е част от общия пазар и няма никакви пречки пред производство, внос и износ с другите страни членки. България има и много тесни търговски връзки с Германия, немският език е популярен и се говори от немалко българи, в София се стичат квалифицираните кадри от цялата страна. Освен Кремиковци кандидат за завод е и преживяващият икономически бум Пловдив.

Премахнете плоския данък

автор:Дума

visibility 363

/ брой: 51

Финансовият министър се сравни с Иван Асен II

автор:Дума

visibility 344

/ брой: 51

Лихварството не е престъпление

автор:Дума

visibility 321

/ брой: 51

Нов лиценз за площадката на АЕЦ "Козлодуй" 2

автор:Дума

visibility 371

/ брой: 51

Моряците от "Руен" се прибират до 15 дни

автор:Дума

visibility 319

/ брой: 51

Вучич алармира за сърбите в Косово

автор:Дума

visibility 333

/ брой: 51

Лейбъристи избраха чернокож за лидер

автор:Дума

visibility 330

/ брой: 51

Накратко

автор:Дума

visibility 280

/ брой: 51

Едно към едно

автор:Евгени Гаврилов

visibility 357

/ брой: 51

Програмирано лицемерие

visibility 354

/ брой: 51

Новият Наполеон

visibility 343

/ брой: 51

Мисията на патриарх Неофит трябва да продължи!

автор:Дума

visibility 319

/ брой: 51

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ