12 Февруари 2025сряда19:18 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Председателят на Комисията по транспорт и съобщения Кирил Добрев разговаря с представители на автоинструкторски организации

автор:Дума

visibility 6654

Председателят на Комисията по транспорт и съобщения към 51-то Народно събрание Кирил Добрев разговаря с представители на автоинструкторски организации, сред които Сдружение „Съюз на българските автомобилисти“, „Съюз на центровете по авто-мото подготовка“, Сдружение „Национален автоинструкторски съюз (НАИС)“, Сдружение „Български автоинструкторски съюз“ и Асоциация за обучение в транспорта.

В рамките на дискусията бяха обсъдени тревогите на тези организации, породени от измененията в Наредба 37 и Наредба 38, свързани с обучението и изпитите на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на МПС. Сред основните промени в наредбите се предвижда учебният процес да премине към изцяло електронна форма – учебният картон и учебният дневник на всеки курсист да се водят дигитално, а графикът за провеждане на обучението да бъде стриктно регламентиран.

Друга ключова промяна е въвеждането на ограничение за явяването на изпити – кандидатите ще могат да се явят на теоретичен или практически изпит не повече от четири пъти в рамките на шест месеца след приключване на курса. Освен това отпада задължението за полагане на вътрешен теоретичен и практически изпит, което предизвика разногласия сред представителите на бранша.

По време на срещата председателят на Съюза на центровете по авто-мото подготовка Йонко Иванов подчерта, че липсата на дългосрочна стратегия за безопасността на движението и съществуването на лобистки интереси могат да доведат до влошаване на качеството на обучение на бъдещите водачи. Представителите на организациите настояха за въвеждане на задължителни курсове за водачи на всеки десет години, които да се финансират със събраните средства от глоби, както и за по-ясен и прозрачен процес на въвеждане на новите електронни системи.

По думите им учебната документация в настоящия ѝ вид съдържа множество грешки. Липсва нормативна уредба за преминаване между различните категории, а обемът на информацията за категория B не е оптимизиран – в тестовете все още фигурират въпроси от категориите A, A1 и A2, което допълнително усложнява процеса.

„Ако правилно разбирам, учебната документация има известни пропуски. Освен това софтуерът, който е свързан с обучителния процес, според вас има технически проблеми, което възпрепятства нормалното протичане на курса и пречи не само на инструкторите, но и на курсистите. По-скоро фокусът трябва да бъде върху изпита, където ще проличи дали инструкторите се справят и дали обучителният процес е успешен”, каза по време на срещата Кирил Добрев.

По думите му е необходимо всички заинтересовани страни – държавните институции, инструкторите и всички участници в процеса на обучение – да обединят усилия в посока изграждане на по-ефективна система за обучение и изпитване. Само чрез съвместна работа и добре координирани действия може да се гарантира, че на пътя ще излизат добре подготвени и отговорни водачи, което в крайна сметка ще доведе до намаляване на пътните инциденти и повишаване на безопасността за всички участници в движението.

Нивата на корупция в България остават тревожно високи

автор:Дума

visibility 3438

/ брой: 28

Над 90% от 1000 работещи са недоволни от възнаграждението си

автор:Дума

visibility 3660

/ брой: 28

Родители се обявиха против задължителен час по религия

автор:Дума

visibility 3655

/ брой: 28

СО: Изпълнението на ремонта на ул. „Опълченска“ продължава

автор:Дума

visibility 3611

/ брой: 28

Eнергийната борса има нов временен шеф

автор:Дума

visibility 3124

/ брой: 28

Министерството на финансите продаде облигации за 100 млн. лв.

автор:Дума

visibility 3729

/ брой: 28

Милионерите с 301 повече за година

автор:Дума

visibility 3713

/ брой: 28

Александър Вучич: €3 млрд. дадоха за свалянето ми

автор:Дума

visibility 3528

/ брой: 28

Тръмп разреши подкупи на чужди политици

автор:Дума

visibility 3523

/ брой: 28

Супермаркетите в Букурещ останаха полупразни

автор:Дума

visibility 2872

/ брой: 28

Накратко

автор:Дума

visibility 3599

/ брой: 28

Защо е важно да сме обединени?

автор:Барбара Пейчинова

visibility 3573

/ брой: 28

Тръмп, Путин и ЕС

visibility 3651

/ брой: 28

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ