18 Октомври 2024петък13:22 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

ГЕРБ лъжат, че на кабинета „Станишев” са спирани европари

Кабинетът на Станишев подготви построяването на магистралите,а Борисов можеше да направи повече, заявиха от БСП

/ брой: 278

автор:Юлия Кулинска

visibility 1067

Абсолютна лъжа е, че на предишното правителство са спирани еврофондовете, заяви депутатът от Коалиция за България Димчо Михалевски на брифинг в парламента вчера. За доказателство той представи справка от финансовото министерство. Михалевски припомни, че за малко са били спрени плащания по предприсъединителните програми ФАР и ИСПА, но скоро след това са били пуснати. По нито една оперативна програма не са налагани санкции, програмите са в изпълнение, има сключени договори, поясни той и се позова на писмени отговори на министри от този кабинет.
"До миналия месец по ОП "Транспорт" са изплатени 598 млн. евро. Само проектите, които предишното правителство е изготвило за 2008 и 2009 г., са на стойност 200 млн. евро и те в момента се реализират. Нека правителството на ГЕРБ да посочи само един проект, по който те са започнали подготовката", призова Михалевски. Заради бързането им да осигурят по-бързо парите, се създаде пълен хаос в приоритетите, коментира той. "Изводът е, че има тотален дисбаланс на системата, губене на средствата заради забавяне на проекти по ИСПА и прехвърлянето им в ОП "Транспорт" за закупуване на влакове за метрото в София. Има сериозна неразбория при приоритетизиране на транспортните коридори, които минават през България", подчерта Михалевски.
Кабинетът на Сергей Станишев пусна в експлоатация 133 км магистрални участъци, а на Борисов те са около 174 км, изтъкна Петър Мутафчиев. По думите му трябва да се има предвид обаче, че стартът на правителствата на Станишев и на Борисов беше много различен като подготвеност на проектите и като финансиране. При управлението на тройната коалиция бяха пусни в експлоатация участъци по трасетата на "Хемус", "Тракия", "Марица" и "Струма" и 4 км от Околовръстния път на София. Максималното, което евентуално ще може да постигне Борисов като пускане в експлоатация до края на мандата на ГЕРБ, ще бъде около 174 км при неимоверно по-добри възможности, заяви Мутафчиев. "Имаме съпоставими числа. Борисов можеше да направи много повече. Трябваше да завърши магистрала "Марица" до края на мандата, а Лот 2 на "Струма" трябваше вече да е в крайна фаза на изпълнение", добави той. По думите му съпоставката при другите пътища обаче е коренно различна. Правителството на Станишев успя да извърши пълна рехабилитация на над 1/3 от републиканската пътна мрежа, над 6840 км, докато това правителство с всички усилия няма да надхвърли 1900 км, т.е. 3,5 пъти по-малко", подчертаха депутатите от БСП.
Димчо Михалевски и Петър Мутафчиев благодариха на Бойко Борисов за инициативата да изпрати на Сергей Станишев части от лентите, които реже при откриване на инфраструктурни обекти. Двамата бяха категорични, че предишното правителство е дало добрата възможност за построяването не само на магистралите, но и на останалите пътища.


 
 

Тестът за БГ-Алерт отново се провали

автор:Дума

visibility 32

/ брой: 199

Ректорите поискаха по-голяма финансова независимост за ВУЗ

автор:Дума

visibility 57

/ брой: 199

Милен Митев с втори мандат в БНР

автор:Дума

visibility 59

/ брой: 199

Чуждите инвестиции се сринаха със 77% за година

автор:Дума

visibility 59

/ брой: 199

Завършването на първия лот от "Хемус" се отлага

автор:Дума

visibility 68

/ брой: 199

61% от питейната вода у нас се губи

автор:Дума

visibility 1158

/ брой: 198

Планът на Зеленски удари на камък в НАТО

автор:Дума

visibility 60

/ брой: 199

Атина против двустранните мигрантски споразумения

автор:Дума

visibility 47

/ брой: 199

София и Скопие ще строят Коридор №8

автор:Дума

visibility 59

/ брой: 199

Аржентина и България заедно на Антарктида

автор:Таня Глухчева

visibility 69

/ брой: 199

Безсрамие!

автор:Мая Йовановска

visibility 43

/ брой: 199

Мутра „спасител“

автор:Юри Михалков

visibility 50

/ брой: 199

100 решения за България

автор:Дума

visibility 61

/ брой: 199

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ