16 Юли 2024вторник15:59 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Будапеща въвежда електрическите автобуси

/ брой: 149

автор:Радко Ханджиев

visibility 2354

Отскоро гражданите и гостите на унгарската столица са приятно изненадани от новата транспортна придобивка. В центъра на Пеща например се качвате на номер 16А, автобусът преминава по знаковия Верижен мост, с лекота набира скорост по стръмните улици на Крепостта, за да се озове в западната част на Буда. Вътре не се чува шум на дизелов двигател, няма мирис на нафта; тихо, спретнато и прохладно е; климатикът работи безпроблемно, през зимните месеци сигурно ще излъчва топлина. Оказва се, че сте в автобуса на бъдещето - автомобилът с електрически двигател.
Електробуси китайско производство бяха експериментално въведени в продължение на няколко седмици през 2012 г. по линии в южните квартали на Буда. След цялостен анализ на експеримента и направените корекции Министерството на икономиката и ръководството на градския транспорт на унгарската столица решиха да се премине към постепенно въвеждане на електробусен транспорт по цялата градска мрежа. "Пилотният проект в Будапеща е само първата стъпка", подчерта министърът на националната икономика Михай Варга. "Въз основа на оценка на опита, придобит по време на пробната експлоатация, вече може да заявим, че електрическите автобуси ще се използват по-широко, вероятно в цялата страна".
Резултатът идва след години на проучване и анализиране. Правителството разработи проект, който да насърчи и регулира е-мобилността. Смята се, че по такъв начин ще се намали икономическата уязвимост на страната, рязко ще се подобри околната среда, ще се създаде конкурентно предимство пред класическия, вече считан за изживял времето си автомобилен транспорт. Електробуси вече подменят дизеловите в много градове на Калифорния, Китай, Индия, Виетнам, Филипините. Унгария се оказва първата страна в Европа, която разработи и утвърди на практика цялостна концепция за електромобилността.
В края на миналата година правителството отпуска еднократна субсидия в размер на 3,9 милиарда форинта (12,6 милиона евро) на Будапещенската транспортна компания (BKV) за закупуване на електрически автобуси и свързаните с тях инфраструктурни съоръжения. Смята се, че тези държавни средства ще бъдат възстановени чрез продажбата на въглеродни емисии съгласно протокола от Киото от 1997 г.
Новината е, че сегашните електробуси по градските линии вече са родно производство. Чаба Месарош, главен изпълнителен директор на "Evo pro" - компанията, която ги предлага на пазара - посочи, че 57% от частите са унгарско производство. Електробусът е с капацитет 68 пътника (22 седящи и 46 правостоящи); конструкцията му е от ултралеки композитни материали, което значително олекотява (5630 кг срещу 7200 кг на дизеловия модел); замърсяването на въздуха е нулево; общата му енергийна консумация е 0,91 квч/км срещу 3,85 квч/км на дизеловия модел.
Компанията "Еvo pro" е основана през 2001 г. в Будапеща. Благодарение на прилагането на иновационни технологии бързо стана една от водещите фирми на унгарския пазар. Засилва позициите си благодарение на изгодно сътрудничество и партньорство със "Сименс", "Майкрософт" и други световни лидери. В момента в компанията работят около 500 души, половината от които са високопрофесионални инженерни специалисти в областта на информатиката и автоматиката. Проектите и продукцията на "Еvo pro" намират прием в 30 страни по петте континента.

 

Застрахователи не покриват щети

автор:Дума

visibility 360

/ брой: 133

НСИ отчете 2,5% годишна инфлация през юни

автор:Дума

visibility 295

/ брой: 133

БНБ отчита бум на фалшивите банкноти

автор:Дума

visibility 307

/ брой: 133

По-малко и по-скъпо винено грозде тази година

автор:Дума

visibility 327

/ брой: 133

Германия прехвърля 800 000 войници

автор:Дума

visibility 382

/ брой: 133

Френската левица опитва да състави кабинет

автор:Дума

visibility 349

/ брой: 133

Диктаторът Фухимори кандидат за президент

автор:Дума

visibility 343

/ брой: 133

Накратко

автор:Дума

visibility 287

/ брой: 133

Код "Пожар"

автор:Ина Михайлова

visibility 650

/ брой: 133

Вода в пясъка

автор:Евгени Гаврилов

visibility 352

/ брой: 133

Евро 2024 - в историята

автор:Марин Милашки

visibility 354

/ брой: 133

Преди да теглим потребителски кредит

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 133

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ