12 Август 2024понеделник22:32 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Сметки без кръчмар

/ брой: 189

автор:Ася Гардели

visibility 616

От Съюза на българските автомобилисти искали да бъде спряна измамата с превъртането на километражите на продаваните стари коли у нас. Същите настоявали да се прокара поправка в НК, с която да се криминализира деянието. Абе, господа експерти от СБА, вие искате автокъщите у нас да затворят ли? Що съсипвате бизнеса на хората с коли? Почти всички ще ги докарате до фалит - недейте така, моля ви! И Европа ще скочи срещу такова кардинално решение. Ако въведем строги наказателни мерки, те къде ще си изхвърлят старите брички. Нали ние сме им кошчето за автомобилни отпадъци, като дори си плащаме за услугата.
Иначе извън шегата, превъртането на километражите си е стара история, която дори и купувачите познават добре. Но все се надяват да случат на честен продавач. Няма как да си купиш обслужен автомобил на 150 000 км и след два месеца да трябва да сменяш двигател, щото видиш ли, гръмнал. Е, това е естествен процес, защото преди да бъде продаден, са му направили "малка" козметична корекцийка или са му премахнали "само" някакви си 150 000 км. Така, вместо човек да си купи кола на 300 хиляди, плаща добре и се настанява доволен в изпрана и парфюмирана стара таратайка. Да не говорим, че и голяма част от кварталните гаражи, префасонирани в автосервизи ще претърпят загуби от едно основно перо в дейността си. За "подмладяването" на автомобил търговците се бъркат с по около 50 лева, но пък процедурата качва автоматично цената за клиента с няколко стотарки, а ако колата е по-нова - и с някоя друга хилядарка.
В другите европейски страни отдавна са разрешили този проблем. Имат си закони, в които ясно е посочено, че превъртането на километражите е криминално деяние, а наказанието е солено обезщетение, което получават клиентите от измамниците, и сериозна глоба за последните. А в някои страни присъдата стига и до затвор. Освен това, сделката веднага се анулира и хората получават обратно парите си. Интересно е у нас как точно ще стават процесите по разследване и установяване на престъплението? В Европа имат не само закони, но и работеща съдебна система, и контролни органи. Не трябва да забравяме също, че независимите експерти - вещи лица там са неподкупни и бачкат професионално. Но, да допуснем, че една такава измама се установи и продавачът трябва да плати обезщетение на клиента, че и да си прибере обратно трошката. Как ще бъде принуден да си плати като често материално-отговорното лице на фирмата, което вкарва десетките скапани коли от Европа, не е баровецът, който отпрашва със скъпата си нова кола. Обикновено това е някакъв човечец, който освен, че никой не е виждал, няма нищо на свое име и по документи е платежоспособен.
Цялата пара, дето вдигат от СБА покрай километражите, е нетърпим за отлагане казус, важното обаче е не само да се прокарват и одобряват поправките в законите, а и те да се спазват, за да има ефект. Иначе другото са сметки без кръчмар.

111 000 души у нас са на воден режим

автор:Дума

visibility 364

/ брой: 152

Обмислят закон за големите проекти

автор:Дума

visibility 339

/ брой: 152

200 млн. лв. дължи държавата по дела с пътни фирми

автор:Дума

visibility 353

/ брой: 152

Сърбите масово срещу добива на литий

автор:Дума

visibility 449

/ брой: 152

Албанска партия отлага признаването на българите

автор:Дума

visibility 454

/ брой: 152

Засилен пътен контрол в Гърция

автор:Дума

visibility 380

/ брой: 152

Накратко

автор:Дума

visibility 305

/ брой: 152

Горе сърцето

автор:Марин Милашки

visibility 424

/ брой: 152

Планирана атака с MI6

автор:Боян Чуков

visibility 399

/ брой: 152

Карлос Насар, гордият българин

автор:Дума

visibility 412

/ брой: 152

Законопроектът, който свали маските

visibility 361

/ брой: 152

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ