16 Октомври 2024сряда23:20 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Няколко думи

"Изяденият" асфалт

/ брой: 242

автор:Павлета Давидова

visibility 1051

Асфалт не се яде, мърморим си под нос. В страната ни обаче има хора, които така са се ояли от тоя асфалт, че... Така нужната за колите ни настилка сякаш е изядена или самоизчезнала, в резултат на което катастрофите продължават да отнемат хиляди животи, а автомонтьорството се оказва една от най-успешните професии. 

Любимата тема на Бойко Борисов е асфалтирането и строенето на магистрали. Звучи сякаш той лично е полагал чакъл и е наливал битум из всяко кътче на България. Според изявленията му, в страната са се ширнали магистрали, по които мълниеносно минаваш от турската до румънската граница. Реалността обаче е друга. Това могат да ви го кажат всички, които са минавали по магистралата край Стара Загора, където 30 км ги минаваш за около час, с чувството, че си на кораб - такива са вълните по герберските трасета. Край Пловдив също може да придобиеш представа що е то кратер на високоскоростен път. За "чудната" "Хемус", особено стотината километра най-близо до столицата, шофьорите отдавна са се примирили, че няма начин да не им се наложи поне 2 пъти да минават в еднолентово движение, да попаднат на "тапа" или само на един работещ тунел. За "резервните" пътища по-добре да замълча.

Да се чудиш защо е такава максимално допустимата скорост, като минимум половината километри на магистрали са с ограничения, защото АПИ твърди, че няма пари за ремонти или че "много скоро" ще отстрани проблемите. Злите езици твърдят, че Борисов предпочитал да "строи" магистрали, защото по-трудно личало, ако някой пласт асфалт "изчезне". Освен това те са широки и могат да съберат много журналисти, които да снимат мощната му фигура докато реже лентички.

Положението с второстепенните пътища е още по-трагично. Там някой "яде" асфалта още по-безобразно. Видни кметове обясняват как кърпели дупки със специални смеси, които обаче издържат 2 години, при добро стечение на обстоятелствата - до следващите избори. После пак викат любимата си фирмичка, с ухажван на местно ниво бизнесмен и така взаимоотношенията и "поддръжката на пътна инфраструктура" се оказват безкрайно и постоянно наливане на пари, вместо инвестиция в дългосрочен план. 

Моята баба е строила път в родния ми град. Дядо ми се е бъхтал на един от проходите на Републиката. Двама учители, които са строили пътища. Без кавички. По тези трасета още се минава. Изглеждат десетки пъти по-здрави от "строеното" от Борисов, дружките му и "експертите" им. Не им ли е неудобно и съвестно поне малко? Не е ли време да спрем "яденето" на асфалт и ояждането на някои хора?

Защо трябва да плащаме с живота и здравето си за егоцентризма и далаверките на този или онзи?

Еврото ни трябва, колкото тумор в мозъка

автор:Дума

visibility 805

/ брой: 197

Световният дълг е на път да надхвърли 100 трлн. долара

автор:Дума

visibility 643

/ брой: 197

БДЖ планира повече връзки между Северна и Южна България

автор:Дума

visibility 712

/ брой: 197

ЕК с нови правила за мигрантите

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 197

Ескалира напрежението между Сеул и Пхенян

автор:Дума

visibility 704

/ брой: 197

Дипломатическа война между Индия и Канада

автор:Дума

visibility 799

/ брой: 197

Накратко

автор:Дума

visibility 994

/ брой: 197

Да се ядосаме!

автор:Юлия Кулинска

visibility 833

/ брой: 197

Знаем проблемите, имаме експертите и решенията

автор:Дума

visibility 743

/ брой: 197

Аз съм десницата на левицата!

автор:Дума

visibility 724

/ брой: 197

Опит пореден

автор:Евгени Гаврилов

visibility 835

/ брой: 197

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ