12 Август 2024понеделник14:43 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Как да се оцелее в самолетна катастрофа

Опитът на над 2000 късметлии

/ брой: 281

автор:Дума

visibility 685

Галя Николова


Преди малко повече от 20 г. австралийският проф. Едуард Галеа оцелява в авиокатастрофа, отнела живота на други 55 души. Късметът явно повлиява на професора и той дълги години събира и систематизира информация за онези, които са успели да оцелеят при самолетна трагедия. След като анкетира над 2000 души, оцелели при 105 катастрофи, Галеа прави препоръки за оцеляване:
Първото, за което настоява австралийският професор, е да не се успокояват с мисълта за авиацията като статистически най-безопасния транспорт. Това изобщо не намалява риска от катастрофа, но пък притъпява бдителността ви. А концентрираният и внимателен човек има доста възможности да увеличи шансовете за спасяване при трагедия във въздуха.
На пътуващите с цялото си семейство проф. Галеа настоятелно препоръчва винаги да са заедно. В противен случай при екстремна ситуация няма да се спасявате, а ще търсите близките си. Всяко от децата трябва да знае кой от родителите ще го спасява, ако се наложи.
Изпълнявайки заповедта на стюрдесата да затегнете коланите преди излитане, препоръчва австралиецът, няма да е излишно да проверите лесно ли се откопчава коланът. Рефлексите в случая могат да се окажат опасни - не забравяйте, че коланите в автомобила се откопчават по съвсем друг начин!
Инструктажът преди полета за аварийните изходи трябва не просто да се вземе под внимание, но също така и да не пропуснете да преброите колко редове трябва да преодолеете до тези изходи. При всички случаи, казва Галеа, постарайте се да не сте далеч от тези изходи. При авария всяка секунда е важна.
Разбира се, няма да е излишно да последвате стандартните съвети на екипажа, че в екстремни ситуации трябва да махнете очила, зъбни протези, дамите трябва да свалят обувките си с високи токчета. Струва си също така да проверите дали можете да скриете главата си зад гърба на креслото пред вас. Това е много важно, защо при рязко раздрусване на кабината е голям рискът от травма на главата или шийните прешлени. Има обаче нещо още по-опасно - да загубите съзнание, което ще доведе шансовете ви за спасение до нулата. Никой няма да спасява безжизнено тяло, когато наоколо цари обща паника.
    Въпреки всеобщото схващане, че най-безопасни са местата при опашката на самолета, най-често става точно обратното. Особено при пожар в салона. Димът често се концентрира именно при опашката.
Всичките предложени от Едуард Галеа рецепти за спасяване са актуални предимно при излитане и кацане, но именно тогава и стават най-много катастрофи. При падане на самолета от 10 000 метра височина никой няма солидни шансове за спасяване. Въпреки че всичко е в божите ръце: историята познава и такива случаи...

Екипажът е виновен за трагедията с Ту-154?


Грешка на екипажа е неофициалната версия за аварията на самолета Ту-154 на "Дагестанските авиолинии" на московското летище "Домодедово". Това заяви вчера за агенция Интерфакс източник от правоохранителните органи. Според специалисти от авиационната служба екипажът най-вероятно при набиране на височина е забравил да включи помпите за подаване на гориво и в резултат на това в системата е попаднал въздух и това е довело до спиране и на трите двигателя.
Тази версия може да бъде потвърдена или опровергана, след като завърши започналото вече разчитане на показанията на уредите за обективен контрол. Специалистите от Междудържавния авиационен комитет и от следствието засега не коментират пред Интерфакс тази информация и предлагат да не се правят изводи преди дешифрирането на "черните кутии".
Разглежда се също версията за техническа неизправност преди излитане и за отказ на техниката във въздуха.
В събота по време на полет на Ту-154 със 155 души на борда спряха и трите двигателя, генераторът и навигационната система. При лоша видимост и ориентирайки се само по указанията на диспечерите, пилотите не успяха да кацнат точно на пистата. Самолетът излезе от нея, удари се в нисък хълм и се разпадна на три части. Загинаха двама души, над 55 бяха настанени с наранявания в болница. Едната от жертвите е братът на президента на Дагестан 50-годишният Гаджимурад Магомедов. Втората жертва е 80-годишната майка на съдията от Конституционния съд на Руската федерация Гадис Гаджиев.

ИПИ: В 22 общини няма работеща аптека

автор:Дума

visibility 75

Геомагнитна буря удари Земята

автор:Дума

visibility 92

БСП тръгва към изборите обединена

автор:Дума

visibility 70

/ брой: 152

111 000 души у нас са на воден режим

автор:Дума

visibility 95

/ брой: 152

Обмислят закон за големите проекти

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 152

200 млн. лв. дължи държавата по дела с пътни фирми

автор:Дума

visibility 93

/ брой: 152

Сърбите масово срещу добива на литий

автор:Дума

visibility 93

/ брой: 152

Албанска партия отлага признаването на българите

автор:Дума

visibility 94

/ брой: 152

Засилен пътен контрол в Гърция

автор:Дума

visibility 88

/ брой: 152

Накратко

автор:Дума

visibility 72

/ брой: 152

Горе сърцето

автор:Марин Милашки

visibility 80

/ брой: 152

Планирана атака с MI6

автор:Боян Чуков

visibility 81

/ брой: 152

Карлос Насар, гордият българин

автор:Дума

visibility 101

/ брой: 152

Законопроектът, който свали маските

visibility 97

/ брой: 152

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ