Япония с революционна подводница
Страната на изгряващото слънце спусна на вода субмарина с литиево-йонни батерии
/ брой: 197
На 4 октомври, в корабостроителницата на концерна "Мицубиши" в град Кобе, бе спусната на вода първата с света подводница с литиево-йонни акумулаторни батерии, съобщи руският сайт за военна информация bmpd. Използването на тези батерии ще позволи на японския флот да се откаже от традиционните оловно-киселинни акумулатори, използвани при неатомните подводници, а също и от новаторските въздухонезависими (анаеробни) двигатели, коментира bmpd.
Литиево-йонните двигатели осигуряват на подводницата по-голяма продължителност на плаването под вода, съпоставима с тази, която осигуряват анаеробните двигатели, но за сметка на по-големия си капацитет могат да дадат на подводницата по-продължителен подводен ход при висока скорост. Освен това литиево-йонните батерии могат да се презареждат от дизелов агрегат (двигател) подобно на класическите оловно-цинкови акумулатори, но за по-малко време с използването на специално шнорхелово устройство, докато се намират под вода. Друго тяхно предимство било, че не се нуждаят от техническо обслужване и са по-леки от досегашните акумулатори.
Негативните страни при използването на тези батерии е нуждата от по-мощни дизелови двигатели, по-големи шнорхелови устройства, които да осигурят повече въздух на двигателите и преустройство на електрическата мрежа на подводницата. Освен това литиево йонните батерии струват значително по-скъпо. Например въпросната подводница "Орю" струва със 112 млн. долара повече отколкото посестримите й от същия клас "Сорю", като цялата разлика се дължи на стойността на йонно-литиевите батерии.
Спуснатата на вода подводница "Орю" е 11-та поред в серията от клас "Сорю". Тя е 84-метрова с водоизместване от 2950 т и може да развива скорост от 20 възела. "Орю" трябва да попълни редовете на японския военноморски флот през 2020 г.