14 Юли 2024неделя14:54 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Предизвестено

/ брой: 36

автор:Мая Йовановска

visibility 3770

Мая ЙОВАНОВСКА


Почна се. Международните ни превозвачи вече берат горчивите плодове на т.нар. пакт "Мобилност", известен още като пакета "Макрон". Това са новите правила за международния сухопътен транспорт, облечени в грижа за шофьорите. Но в полза на големите риби в Европейския съюз - Франция, Германия, които от години изпитват недостиг на работници в бранша. Промените засягат основно правилата за командироване на шофьорите, времето им за почивка и т.нар. каботаж (когато пунктът на натоварване и на разтоварване е в една и съща държава).

След приемането на пакета от ЕК през 2020 г. България, Полша, Кипър, Унгария, Литва, Латвия, Естония, Малта и Румъния подадоха обща жалба до Европейския съд за спиране на разпоредбите, включени в него. Факт е обаче, че преди приемането му у нас браншът доста късно се окопити какво да прави. Друг е въпросът като цяло за разликата в условията на работа в нашите и чуждите фирми. За изминалите 30 години автотранспортът ни, а и цялата ни транспортна система, не успя да формулира и отстоява собствена визия за развитие с дълъг хоризонт. Всичко през годините бе конюнктурно - според моркова, който ни подаваха, или според тоягата, която ни размахваха от ЕС. 

През октомври миналата година страната ни подаде отново иск за отлагане изпълнението на пакта до окончателното произнасяне на Европейския съд по общото дело. Но керванът си върви, кучетата си лаят. И така на 2 февруари 2022 г. влезе в сила изискването за задължително командироване на шофьорите, а от вчера - и за връщането на камиона на осмата седмица. Което не е ясно как кореспондира със зелените цели на Евросъюза, заради които ни натискат да затворим въглищните си централи. Емисиите от автотранспорта са сред големите замърсители. Експертно проучване вещае, че пактът ще доведе до допълнително замърсяване на въздуха в Европа с близо 3 млн. тона въглеродни емисии за година. 

По разчети отпреди пандемията България ще губи 510 млн. евро на година от пакета "Макрон", а над 6500 български транспортни тежкотоварни фирми може да фалират до 2023 г. Това, за съжаление, е предизвестено потъване, резултат от лобисткия пакт "Макрон". Въпреки че сега браншът си търси виновен.

Обявяват кандидат-купувачите на "Виваком"

автор:Дума

visibility 1563

/ брой: 131

Плащаме до 10 лв. за чадър на морето

автор:Дума

visibility 1472

/ брой: 131

НАТО пуска военен коридор през България

автор:Дума

visibility 1755

/ брой: 131

Левицата във Франция търси премиер

автор:Дума

visibility 1579

/ брой: 131

Фантазии и шамани

автор:Александър Симов

visibility 1774

/ брой: 131

Райски намерения по пътя към ада

автор:Деси Велева

visibility 1794

/ брой: 131

В очакване на Конституционния съд

visibility 1627

/ брой: 131

Датата - 12.07.2024 г.

автор:Дума

visibility 1631

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ