12 Август 2024понеделник14:37 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Пак търг за доставка на 35 електрически влака

/ брой: 18

автор:Дума

visibility 421

След като през последните седмици транспортният министър Георги Гвоздейков обещаваше, че съвсем скоро ще бъде стартирана отново поръчка за доставката на 35 електрически влака, най-после тя вече е факт. Документацията е подадена в Регистъра за обществени поръчки на 22 януари, но процедурата е публикувана на 26 януари.
Изчистени са някои от спорните изисквания в техническите спецификации, които експерти посочваха като препъни камък, като например отстоянието между седалките. Най-съществената промяна обаче е свързана със срока на доставка, като той е значително намален.
В петъчния парламентарен контрол Гвоздейков посочи, че новите изисквания ще дадат възможност на повече производители да участват. Той каза, че се надява до края на март или началото на април всички процедури да са приключили и договорите с избраните изпълнители да бъдат подписани.
Стойността на стартиралия наново търг е малко над 1,1 млрд. лв. без ДДС, като това е втората най-скъпа поръчка от общо четири за доставка на нов подвижен състав. Оферти се подават до 21 февруари. Само процедурата за 20-те едноетажни влака тип "push - pull" е малко над 1,2 млрд. лв. без ДДС.
Новият подвижен състав се финансира със средства по Плана за възстановяване и устойчивост, което означава, че последната бройка от новите влакове трябва да пристигне в България до края на август 2026 г. Повечето от процедурите, стартирани от министерството, обаче на практика се провалиха. Преди седмица бе прекратен търгът за двуетажните влакове. Поръчката за едноетажните пък продължава с пряко договаряне. Единствено бе избран изпълнител по процедурата за локомотивите, но не за всичките 18, а само за 9 от тях.

ИПИ: В 22 общини няма работеща аптека

автор:Дума

visibility 75

Геомагнитна буря удари Земята

автор:Дума

visibility 92

БСП тръгва към изборите обединена

автор:Дума

visibility 70

/ брой: 152

111 000 души у нас са на воден режим

автор:Дума

visibility 95

/ брой: 152

Обмислят закон за големите проекти

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 152

200 млн. лв. дължи държавата по дела с пътни фирми

автор:Дума

visibility 93

/ брой: 152

Сърбите масово срещу добива на литий

автор:Дума

visibility 93

/ брой: 152

Албанска партия отлага признаването на българите

автор:Дума

visibility 94

/ брой: 152

Засилен пътен контрол в Гърция

автор:Дума

visibility 88

/ брой: 152

Накратко

автор:Дума

visibility 72

/ брой: 152

Горе сърцето

автор:Марин Милашки

visibility 80

/ брой: 152

Планирана атака с MI6

автор:Боян Чуков

visibility 81

/ брой: 152

Карлос Насар, гордият българин

автор:Дума

visibility 101

/ брой: 152

Законопроектът, който свали маските

visibility 97

/ брой: 152

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ