16 Септември 2024понеделник01:24 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Над 90 000 са опасните асансьори у нас

/ брой: 12

автор:Дума

visibility 15875

Над 90 000 са опасните асансьори у нас, съобщи пред БНР Валентин Маринков, председател на Българската асансьорна асоциация. По думите му това е неофициална информация. Според него официалната се крие.
"В България има около 130 000 асансьора, като над 90 хил. от тях са масовите асансьори, които са монтирани през 60-те, 70-те и 80-те години на миналия век. Средната възраст на масовите асансьори в България, които са над 90 хил., е 45-50 години. Основният проблем е, че тези асансьори вече са на 40-50-60, има и на 70 години, всичките са с изтекъл срок на годност и всички те трябва да бъдат незабавно модернизирани или подменени. А оригинални резервни части за тях няма".
От 1 януари тази година асансьорите трябва да имат монтирани предпазни щитове. При липса на такива, те трябва да бъдат спирани от експлоатация. Изискването за монтиране на такива щитове под кабината датира от 2014 г. До момента обаче не са прилагани тези изисквания, както е необходимо. Маринков обясни какво представлява този щит:
"Този предпазен щит е една ламарина под кабината на асансьорите. Това е нещо все едно на една 50-годишна кола да поставите предпазен колан и да кажете: "Ние сме я обезопасили". По думите му обаче се "прокрадва" информация, че на около 20% от старите асансьори не е поставен такъв щит. "Ако наистина има такова нещо, хората, които продължават да си позволяват да пускат в експлоатация такива асансьори, са за затвора, защото наистина и това малко предпазно средство, ако не е сложено, значи наистина е изложен на риск живота и здравето на хората", твърди той.

БНБ налага ограничения за жилищните кредити

автор:Дума

visibility 1373

/ брой: 175

Пак отложиха новото изчисление на такса смет

автор:Дума

visibility 1436

/ брой: 175

Забраняват на колекторските фирми да тормозят длъжници

автор:Дума

visibility 1080

/ брой: 175

Пентагонът въоръжава България с ракети

автор:Дума

visibility 1541

/ брой: 175

Напрежение в Германия заради мигрантите

автор:Дума

visibility 1391

/ брой: 175

Русия ограничава износа на уран

автор:Дума

visibility 1441

/ брой: 175

Почина бившият президент на Перу Алберто Фухимори

автор:Дума

visibility 1213

/ брой: 175

Есента на Визионера

автор:Александър Симов

visibility 2360

/ брой: 175

Саботаж на доброто

автор:Юлия Кулинска

visibility 2438

/ брой: 175

Зубрачът Главчев

автор:Юри Михалков

visibility 2297

/ брой: 175

ПП-ДБ-СС взривиха всичко, до което се докоснаха в София

автор:Дума

visibility 1355

/ брой: 175

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ