17 Октомври 2024четвъртък19:01 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Чакаме още 57 вагона втора употреба от Германия

/ брой: 97

автор:Дума

visibility 502

От БДЖ очакват в рамките на месец юни да бъдат доставени и оставащите 57 вагона от общо 76 втора употреба, които Министерство на транспорта закупи от германските железници Deutsche Bahn, за да може те да бъдат пуснати в експлоатация за предстоящия летен сезон. Първите 19 вагона вече са в България, но с месец закъснение спрямо първоначално предвидените срокове за доставка, тъй като трябваше да бъдат доставени през април. Очаква се вагоните да бъдат пуснати в експлоатация до средата на юни, съобщават от ресорното ведомство.
Вагоните ще се движат по най-дългите направления в страната – между София и Бургас и София и Варна –  а към всяка композиция ще има и вагон-ресторант.
Пускайки вагоните по дългите линии, БДЖ най-вероятно се опитва да отговори на задаващата се конкуренция от страна на частната компания „Пимк“. Тя получи лиценз за жп превоз на пътници миналата година и има желание да експлоатира именно тези линии.
България закупи 76-те вагона за над 30,4 млн. лв. Цената на един от тях е малко над 391,1 хил. лв. Към общата сума се добавят и около 743 хил. лв. за транспорта до България.
Всеки от вагоните разполага с 80 седящи места, максимална скорост на движение до 200 км/ч и отговаря на всички съвременни стандарти за комфорт, се посочва в прессъобщението. Подвижният състав е без купета, тип отворено пространство и е оборудван с климатична система, както и с информационна система за уведомяване на пътниците за гарите и спирките по маршрута на влака.
Шест от вагоните са приспособени за трудноподвижни хора, а всички 76 вагона разполагат с ергономични седалки. Разполагат също с контакти за зареждане на мобилни телефони и индивидуални лампи за четене над всяко седящо място.

61% от питейната вода у нас се губи

автор:Дума

visibility 629

/ брой: 198

При цените на храните има възходяща есенна тенденция

автор:Дума

visibility 568

/ брой: 198

До 5 млн. евро глоба за спекулативни цени на храните в Гърция

автор:Дума

visibility 600

/ брой: 198

Харчим по 400 лв. на "Черен петък"

автор:Дума

visibility 463

/ брой: 198

ЕК частично замразява пари за Румъния

автор:Дума

visibility 527

/ брой: 198

РСМ и Албания с паралелни академии

автор:Дума

visibility 549

/ брой: 198

Българска следа в ДДС схема в Гърция

автор:Дума

visibility 504

/ брой: 198

Накратко

автор:Дума

visibility 836

/ брой: 198

Сбъркана държава

автор:Александър Симов

visibility 624

/ брой: 198

Поне в една класация сме първи. Уви, не е за хвалене

visibility 709

/ брой: 198

Срамен футбол

автор:Дума

visibility 581

/ брой: 198

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ