07 Май 2025сряда21:24 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Мобилните оператори няма да плащат обезщетения за авариите

Услугите на А1 и "Виваком" били прекъснати за по-малко от 8 часа

/ брой: 79

автор:Дума

visibility 18838

Абонатите на А1 и "Виваком" вероятно няма да получат компенсации заради това, че останаха часове наред без мобилни услуги.
Според действащото законодателство телекомите у нас дължат обезщетение на потребителите, когато предоставяната от тях услуга е прекъсната за повече от осем часа. И при двата инцидента времето за прекъсване е под определената норма, обясни пред БНР председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Иван Димитров. Вчера на среща с представителите на трите телекома той ги призова да съобщават своевременно при проблеми с мрежата.
Но дори и аварията да беше по-продължителна от 8 часа, компенсацията за потребителите е направо смешна - тя е едва 1/30 от месечната вноска, което на практика е около 1-2 лева отстъпка.
Един от мобилните оператори - А1, много щедро обяви, че като компенсация ще предостави неограничени възможности за комуникация - минути, мегабайти и скорост, на всички свои клиенти. Само че по-голямата част от потребителите имат абонамент именно за неограничени разговори и интернет, което на практика означава, че няма да получат никаква компенсация.
От Комисията за регулиране на съобщенията също намекнаха, че обезщетения няма да има. "След преглед на всички събрани факти около двата инцидента ще се прецени какви санкции да бъдат предприети", каза пред БНР председателят на КРС Иван Димитров. Освен това ще се чака и одит на независима структура, както разпореди КРС.
Както стана ясно, причина за срива в мрежата на "Виваком" миналата седмица за няколко часа, бе рутинна промяна в софтуера на мрежата. Сривът в мрежата на А1 е в резултат на авария в 2G и 3G мрежата.
"Вместо реални компенсации заради преустановената услуга, те ни предлагат като алтернатива да ползваме услугата VoLTE и VoWIFI, което е нещо като viber - провеждане на разговори и пренос на данни през интернет, без да е необходимо да сте в покритие на мрежа", коментира Богомил Николов от "Активни потребители".

От втория път: Фридрих Мерц беше избран за канцлер

автор:Дума

visibility 513

/ брой: 80

Назначиха служебен премиер на Румъния

автор:Дума

visibility 592

/ брой: 80

Гърция ще следи децата онлайн с приложение

автор:Дума

visibility 571

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 578

/ брой: 80

Самолетите и лудницата

автор:Александър Симов

visibility 515

/ брой: 80

Трябва да викаме

visibility 528

/ брой: 80

Гергьовски люлки залюляха в Левски

автор:Ина Михайлова

visibility 504

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ