11 Август 2024неделя11:57 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Създава ли се ос Пекин-Белград-Будапеща?

С китайска подкрепа унгарската столица се надява да добие ключово логистично значение

/ брой: 85

автор:Радко Ханджиев

visibility 2550

Започва изграждането на високоскоростна жп линия между Будапеща и Белград. Преди дни от унгарска страна бе оповестено, че планът за финансиране е завършен, експертите доработват техническите подробности и в най-скоро време министър-председателят на Сърбия Ивица Дачич и унгарският премиер Виктор Орбан ще подпишат договора.
Проектът се изгражда с китайска подкрепа. По време на официалното си посещение в Пекин през февруари унгарският премиер Виктор Орбан сключи с китайския си колега споразумение за строителство на два подпроекта: високоскоростна железопътна линия от Будапеща до Белград и т.нар. линия V0 - транспортен жп пръстен с диаметър около 60 км около Будапеща, предназначен изключително за стокови превози. V0 ще облекчи чувствително сега съществуващите товарни гари Келенфьолд и Ференцварош, които занапред ще се използват само за крайградски транспорт. Според Петер Сийярто - държавен секретар за външната търговия, отговарящ и за унгаро-китайските икономически връзки, този проект има двойно стратегическо значение: ще засили сътрудничеството между Централна Европа и Западните Балкани; ще укрепи ролята на Унгария като транзитен пункт на китайски стоки към Западна Европа.
Според неназован източник, цитиран от седмичника Budapest Business Journal, пристанището на Пирея, както и мултимодалният терминал в Солун вече се обслужват от китайци. Макар да няма излаз на море, Унгария се надява доставяните до тези пристанища китайски стоки да бъдат прехвърляни към Западна Европа през разпределителен център, опериращ от Будапеща, а унгарската столица да добие ключово логистично значение. За тази цел съществуващата железопътна линия между Белград и Будапеща трябва да бъде разширена и модернизирана: 334 км от сега съществуващите 374 км трябва да се удвоят, за да се превърнат във високоскоростна електрифицирана жп артерия.
И двата подпроекта ще бъдат изградени от Китайската държавна железопътна компания и финансирани съвместно от китайската "Ексимбанк" и Унгарската банка за развитие. Прогнозната инвестиция възлиза на 3 млрд. щатски долара, като приблизително половината от тази сума ще отиде за транспортния жп пръстен V0.
Брюксел се оказва обаче сериозна спирачка за осъществяване на проекта. ЕК не одобрява участието на китайските железопътни компании в строителството на европейските жп линии. Нещо като търговска забрана в отговор на Китай, който досега възпрепятстваше европейските фирми да участват в търгове за строителство на китайски жп линии. На срещата на високо равнище Китай-Централна/Източна Европа през 2012 г. във Варшава Китай предложи да се създаде фонд в размер на 10 млрд. долара за развитие на инфраструктурата в региона. Изграждането на жп линията Будапеща-Белград като първи проект се считаше за безпроблемно, тъй като Сърбия не е член на ЕС. За унгарския участък обаче се появиха сериозни затруднения.
Според унгарското Министерство на развитието може да бъде осигурено частично държавно финансиране на V0, след като Брюксел отказва да осигури средства за този проект. За останалите средства ще се разчита на китайската страна, която отговорила утвърдително. И двата подпроекта се очаква да бъдат завършени към 2017 г., според прогнозните разчети.

"Боташ" отказва да променя договора с "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 1252

/ брой: 151

ЕК е одобрила строежа на втори мост при Русе

автор:Дума

visibility 1278

/ брой: 151

За година 271 милионери повече

автор:Дума

visibility 1618

/ брой: 151

Браншът недоволен от промените в закона за туризма

автор:Дума

visibility 1077

/ брой: 151

Киев напредва в Курска област

автор:Дума

visibility 1849

/ брой: 151

10 нови огнища на чума в Гърция само за ден

автор:Дума

visibility 1227

/ брой: 151

Иран се колебае за удар срещу Израел

автор:Дума

visibility 1394

/ брой: 151

Накратко

автор:Дума

visibility 7829

/ брой: 151

АЕЦ-ът и глупците

автор:Нора Стоичкова

visibility 3303

/ брой: 151

Вън търговци на полове и розова загриженост!

visibility 1283

/ брой: 151

Психиатрия за политически лунатици

автор:Александър Симов

visibility 1551

/ брой: 151

Да откриеш островите Уллънг-до и Докдо

visibility 1401

/ брой: 151

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ