02 Март 2025неделя21:28 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Друга бира или илюзията на избора

/ брой: 147

автор:Дума

visibility 8012

Законите на Маркс за окрупняването на капитала не подминава и бирения пазар - и в България и по света. Така 80% от глобалния пазар на напитката се контролира всъщност от пет компании. "АБ Инбев" "МолсънКоорс", "Хайнекен", "Диагео" и "Карлсберг". 

Подобно е положението и в България. След началото на промените българските пивоварни, някога държавна собственост, минаха от частна ръка на частна ръка, докато не завършиха в повечето случаи под контрола на "Голямата бирена петица" или техни дъщерни компании.  

Така "Загорка" и "Ариана" са собственост на Хайнекен, "Каменица", "Астика" и "Бургаско" са подчинени на "МолсънКоорс", а "Шуменско" и "Пиринско" са част от семейството на "Карлсберг".

Разбира се, това няма особено значение за вкуса и качеството на бирата, особено в нашия глобализиращ се свят. Окрупняването води и до стандартизация. Но, влизайки в супермаркета има голям шанс българският потребител да си вземе кенче бира от един от мастодонтите на световния пазар. Изборът се оказва илюзия, конкуриращите се марки често се намират под шапката на една и съща корпорация, произвеждат се често в една и съща пивоварна, а левчетата на потребителя влизат в един и същи джоб, намиращ се извън страната. 

Загубата на пари по ПВУ се дължи на престъпно бездействие

автор:Дума

visibility 7088

/ брой: 40

С 3,5% поскъпва природният газ през март

автор:Дума

visibility 6796

/ брой: 40

Трудна задача

автор:Евгени Гаврилов

visibility 7353

/ брой: 40

Хлебарки на диктатурата

автор:Александър Симов

visibility 7570

/ брой: 40

Не сме готови за еврозоната, ще постъпим конструктивно

автор:Дума

visibility 7107

/ брой: 40

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ