
Петя Цанкова: Реформата в образованието трябва да бъде насочена към подобряване на качеството и приложимостта на образованието
„Предстоящата реформа в образованието трябва да бъде насочена към подобряване на качеството и приложимостта на образованието. За целта се предвиждат промени в учебните планове и програми, чрез които в учениците да се формират умения с практическа насоченост“. Това заяви народният представител от ПГ на БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА и зам.-председател на Комисията по образование и наука в Народното събрание Петя Цанкова във Велинград, по време на 11-та Национална среща на общинските експерти по образование, организирана на НСОРБ. По време на нея се обсъжда Стратегическата рамка за образование, обучение и учене на Република България (2021-2030).
Цанкова сподели, че Сдружението на предприемачите в Пазарджик е поставило пред нея проблема с професионалното образование, което трябва да бъде обвързано с потребностите на пазара на труда, както и необходимостта представители на бранша да бъдат активни участници в изготвянето на учебни програми и съдържание за този тип обучение.
Цанкова припомни, че БСП в годините назад многократно е поставяла този проблем, както и мерки за справянето с него. По думите и с цел да изпълни поетите ангажименти в тази посока в Програмата за ускорено развитие на България левицата, съвместно със своите партньори в съвместното управление на страната, ще работи за увеличаване на професионалните паралелки за сметка на езиковите в неезиковите гимназии.
Народният представител подчерта, че се предвижда и създаване на Национален кариерен център, който да подпомага информираността на учениците за възможностите пред тях за кариерно развитие.
„Пътят към по-привлекателно и по-качествено образование минава през ефективните училищни общности във взаимодействие с всички участници в образователния процес, както и местната власт и граждански организации имащи отношения към образователното и личностно развитие на децата“, заключи Петя Цанкова.