„Най-важното в тази ситуация е, че когато има политическо разбирателство, законодателната програма на Народното събрание може да върви“, заяви председателят на Комисията по транспорт и съобщения Кирил Добрев в изявление след приемането на законопроекти, свързани с безопасността на движение по пътищата. "Ако трябва да обобщя предложените мерки, бих ги формулирал така: намаляване на скоростта, увеличаване на санкциите и намаляване на административната тежест. Това са трите основни стълба, върху които ще изградим финалния вариант на Закона за движение по пътищата“, каза Добрев.„Няма как с магическа пръчка да променим всичко, но амбицията е в рамките на месец – месец и половина да направим необходимите редакции между първо и второ четене, така че да имаме работещ закон“, заяви председателят на комисията по транспорт и съобщения.
Добрев изрази надежда, че с приетите промени ще се даде необходимата законодателна основа на изпълнителната власт за справяне с проблемите в пътната безопасност. Той посочи, че дългогодишният недостиг на средства, липсата на политическа адекватност и замразените инвестиции са довели до сериозно изоставане в поддръжката на пътната инфраструктура. „Днес просто берем плодовете на дълго натрупвани проблеми“, заключи той.
По-рано през деня Кирил Добрев проведе и работна среща с автомобилни инструктори от Велинград, Самоков и Карлово. В разговора участваха и народните представители от парламентарната група на „БСП – Обединена левица“ Петя Цанкова, Владимир Георгиев, Галин Дурев и Илиян Йончев. Като по покана на председателя на комисията по транспорт към тях се присъедини и заместник-министъра на транспорта и съобщенията Димитър Недялков.
Основна тема на срещата беше мястото на провеждане на практическия изпит за шофьорска правоспособност и затрудненията, които възникват в някои населени места извън областните центрове. Съгласно действащата нормативна уредба, практическият изпит трябва да се провежда в административния център на съответната област, за която е издадено разрешението за обучение. Изключения се допускат само в ограничен брой случаи - в населени места с над 30 000 жители, разположени на по-малко от 30 км от областния център или в градове с над 18 000 жители, също на по-малко от 30 км.
Участниците в срещата се разбраха да бъдат направени предложения от страна на автомобилните инструктори, които да бъдат разгледани и евентуално да се премине към промяна в действащата наредба.