29 Юни 2024събота22:57 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Причина и следствие

/ брой: 73

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1546

След като редица държави в ЕС обявиха, че спират от употреба дизеловите автомобили и ще търсят начин да се отърват от тях, темата стана актуална и у нас. През последните десетилетия България придоби славата на автомобилната морга  на Европа и както изглежда, има вероятност тази тенденция да се задълбочи.
Вече се заговори за евентуалното въвеждане на регламент на европейско равнище, който да задължи държавите, забраняващи движението на дизелови автомобили, да ограничат и износа им към други страни. Това обаче е малко вероятно защото би довело до нарушаване на един от основните принципи, върху който е стъпил ЕС - свободно движение на стоки.
Екоминистърът Нено Димов от своя страна вече обяви, че се обмисля промяна на екотаксите за автомобилите - за електроавтомобилите да няма такса, а за хибридите да бъде намалена. Подобна мярка се обсъжда и за новите коли, а таксата за превозните средства до 5 години ще бъде запазена в сегашния размер. Ще бъдат обхванати и камионите, защото според статистиката над  1 млн. автомобили в България са с възраст над 20 г.
 Появи се и идеята автомобилите да бъдат снабдени с  различен на цвят стикер в зависимост от това колко замърсяват въздуха. Друга мярка срещу старите коли вероятно ще бъде и увеличаването на данъците. Какъв ще бъде ефектът от всичко това е рано да се каже, но този казус показва за пореден път, че управляващите в България обикновено се движат подир събитията и решават проблемите, след като те вече са се появили. А при решаването им обикновено се атакуват последствията, а не причините за тях.
В конкретния случай със старите коли причината е ясна. Просто българинът е беден, с ниска покупателна способност и затова купува евтиното. Ако имаше пари, едва ли щеше да опре до таралясниците на Европа. Всичко останало е следствие.   

БСП срещу продажбата на оборудването за "Белене"

автор:Дума

visibility 1127

/ брой: 121

Законът за надценките на хляба е неприложим

автор:Дума

visibility 952

/ брой: 121

Официално ни отрязаха за еврозоната през 2025 г.

автор:Дума

visibility 1496

/ брой: 120

НАТО с нова мисия за подкрепа на Украйна

автор:Дума

visibility 1175

/ брой: 121

Германско гражданство след пет години

автор:Дума

visibility 1096

/ брой: 121

Провали се опитът за военен преврат в Боливия

автор:Дума

visibility 1058

/ брой: 121

Накратко

автор:Дума

visibility 843

/ брой: 121

Пак гоним дивото

автор:Нора Стоичкова

visibility 1017

/ брой: 121

Зор да се покажем

автор:Аида Паникян

visibility 1133

/ брой: 121

Самоунижението в Благоевград

автор:Александър Симов

visibility 1055

/ брой: 121

Съкровище на българската медицина

автор:Аида Паникян

visibility 999

/ брой: 121

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ