01 Април 2025вторник19:08 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Няколко думи

Колко още

/ брой: 13

автор:Ваня Григорова

visibility 11865

Миналата седмица беше белязана от трагичен инцидент, в който загинаха двама служители на БДЖ. Светла им памет.
Междувременно получих сигнали, че служители на БДЖ “Товарни превози” получават покани от работодателя да напуснат доброволно по чл. 331 от Кодекса на труда. Това е напускане по инициатива на работодателя с обезщетение в размер на минимум 4-месечно брутно възнаграждение. Доколкото знам, по този начин работодателят се опитва да съкрати около 400 работещи в дружеството.
Моята препоръка е хората да не приемат да напускат по този начин, тъй като след това нямат право на пълноценни обезщетения за безработица. Ще получават само по 18 лв. на ден за период от 4 месеца.
Защо се стига дотам? Защото дружеството няма достатъчно приходи от превоз на товари. В сектора първо бяха допуснати частни превозвачи. Тъй като не разполагат с локомотиви и вагони, наемаха такива от държавната компания, която пък е… пропускала някои изгодни поръчки. И се е лишавала от приходи. Кой ще плати цялата тази управленска вакханалия? Работниците. А българските граждани остават с едно полуживо дружество, докато свежите пари се насочват към нечии частни фирми. Очертава се моделът да се повтори и при БДЖ "Пътнически превози".
БДЖ, "Български пощи", "Напоителни системи" и куп други структуроопределящи държавни дружества са на колене. Колко още икономически катастрофи от безхаберие може да понесе нашата държава?

Медици отново на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 607

/ брой: 60

2823 са трудовите злополуки през 2024 г., 64 са с фатален край

автор:Дума

visibility 400

/ брой: 60

Пожарната откри за две седмици нередности в 164 заведения

автор:Дума

visibility 442

/ брой: 60

62 на сто от българите одобряват донорството

автор:Дума

visibility 903

/ брой: 60

ТЕЦ "Марица Изток 3" спира работа от днес

автор:Дума

visibility 648

/ брой: 60

"Булгаргаз" е на загуба с 280 млн. лв.

автор:Дума

visibility 631

/ брой: 60

Пристигна последното руско ядрено гориво за АЕЦ "Козлодуй"

автор:Дума

visibility 495

/ брой: 60

Тръмп бесен на Путин и Зеленски

автор:Дума

visibility 690

/ брой: 60

Кипър вдига доходи и надбавки дори за средната класа

автор:Дума

visibility 580

/ брой: 60

Накратко

автор:Дума

visibility 616

/ брой: 60

Политическият картел

автор:Александър Симов

visibility 653

/ брой: 60

България е в капан

автор:Иван Генов

visibility 804

/ брой: 60

Страната на казината

visibility 651

/ брой: 60

На разходка до пощата за пенсията и кило домати

автор:Дума

visibility 485

/ брой: 60

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ