11 Август 2024неделя20:06 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Нани-на...

/ брой: 154

автор:Ева Костова

visibility 1426

Новият шеф на железниците нямало да спи, докато не ги изведе на печалба. Обещаващо начало, ако новият шеф не стартираше с нещо старо - вдигане на цените. С 5 процента се очаква да поскъпнат билетите във влаковете от 1 август, гласи новината от вчера. "Това са нищожни увеличения в сравнение с направените от автобусните превозвачи", извади аргумент председателят на съвета на директорите в БДЖ Владимир Владимиров. Признанието му е, че те няма да доведат до някакви съществени приходи и инвестиции в повишаване качеството на пътуването с влак. Тогава за какво се правят? И защо идват точно в сезона на отпуските? След протести и борба на синдикатите за оздравяване на железниците, след обещани инвестиции и заемни пари за реформи в жп сектора предвид по-доброто им бъдещо развитие? Решава се и закриването на 19 губещи линии "из страната", без да се назовават поотделно - могат да бъдат демонтирани и това да се отрази минимално на транспортните нужди на хората.
Така например една от най-нерентабилните линии на БДЖ е теснолинейката от Септември до Добринище. Сама по себе си тя обаче е голяма атракция, други не останаха от този сорт, затова сигурно и веднага е проявен интерес от германски инвеститор, който иска да развива атракционни пътувания. Че ние защо не можем да свършим тази работа? Защо трябва да се изпозакрива, да се заличава вече създадено през годините, макар и нерентабилно нещо? Още повече че то може да стане рентабилно, но вече в чужди ръце. А казват, че железниците били част от стратегическата система на една страна...
Защо не се обследва голямата пробойна във финансите на БДЖ, каквато са злоупотребите на собствените й служители, прословутата кражба на гориво и части за милиони? Специалистите изтъкват като аргумент за увеличението на цените на превозите на пътници нарасналата себестойност на услугата. Интересно заради що? Няма да разнищваме причините, има експерти за това. Но и за тях май тази територия е "тера инкогнита", както признава един изпълнителен директор в системата.
Думата ни е за друго - за социалната цена на промените. Тя още веднъж идва да потвърди, че скромното увеличение на минималната заплата и вдовишките пенсии с няколко лева засилиха много апетити те да бъдат "изядени". Макар че вече са изядени в аванс от инфлацията. Междувременно новият шеф на железниците не казва нищо за почистването на т.нар. вагони, измиването на прозорците поне, за тоалетните да не споменаваме, за потягане на част от разпасания на вид персонал, та всичко да стане по-поносимо, пък тогава... Така ли ще я караме, та да се наспи новият шеф на железниците. За такъв сън - мерси!

"Боташ" отказва да променя договора с "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 1337

/ брой: 151

ЕК е одобрила строежа на втори мост при Русе

автор:Дума

visibility 1359

/ брой: 151

За година 271 милионери повече

автор:Дума

visibility 1732

/ брой: 151

Браншът недоволен от промените в закона за туризма

автор:Дума

visibility 1150

/ брой: 151

Киев напредва в Курска област

автор:Дума

visibility 1990

/ брой: 151

10 нови огнища на чума в Гърция само за ден

автор:Дума

visibility 1315

/ брой: 151

Иран се колебае за удар срещу Израел

автор:Дума

visibility 1483

/ брой: 151

Накратко

автор:Дума

visibility 8458

/ брой: 151

АЕЦ-ът и глупците

автор:Нора Стоичкова

visibility 3541

/ брой: 151

Вън търговци на полове и розова загриженост!

visibility 1378

/ брой: 151

Психиатрия за политически лунатици

автор:Александър Симов

visibility 1654

/ брой: 151

Да откриеш островите Уллънг-до и Докдо

visibility 1490

/ брой: 151

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ