31 Януари 2025петък07:54 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

България пак се размина с нови влакове

Страната може да загуби 3 млрд. лв. от Плана за възстановяване и устойчивост

/ брой: 141

автор:Дума

visibility 7689

България за пореден път се размина с купуването на нови влакове и е на път да загуби около 3 милиарда лева от Плана за възстановяване и устойчивост. Късно в сряда стана ясно, че полското подразделение на швейцарската "Щадлер" е уведомило официално Министерството на транспорта и съобщенията, че се отказва от доставката на 7 двуетажни влака (300 млн. лв.) и 35 мотрисни влака (642,5 млн. лв.). От министерството потвърдиха информацията. От ведомството на Георги Гвоздейков посочват, че в хода на преговорите между Министерството на транспорта и "Щадлер" са били положени много усилия за постигане на взаимноизгодни решения в рамките на закона.
"От страна на “Щадлер“ се поставиха ултимативни изисквания, променящи дори обхвата на договора, като същите излизаха далеч от рамката на несъществените изменения, което само по себе си е недопустимо съгласно Закона за обществените поръчки. Това е причината същите да не бъдат приети от страна на министерството. Решението на компанията да прекрати вече сключен договор за доставка, както и да се оттегли от процедура - и двете с огромен национален и обществен интерес, не отговаря на добрите търговски взаимоотношения", коментира Георги Гвоздейков.
Той допълва, че е в непрекъснат диалог с Европейската комисия и ще положи максимум усилия, за да бъде реализирана в цялост и в срок реформата в железопътния сектор, заложена в Плана за възстановяване и устойчивост.
България вече пропусна възможността да договори 20 "пуш-пул" влака за 1,2 милиарда лева, които щяха да се използват за превоз на пътници на дълги разстояния до Бургас, Варна и Русе.
Така от общо четирите обществени поръчки за покупка на нов подвижен състав за държавните железници с пари по Плана за възстановяване и устойчивост, които трябваше да пристигнат до средата на 2026 г., единствено ще бъде изпълнена половин поръчка за доставката на 9 маневрени локомотива.
Провалът с доставката на нови влакове за българските железници беше предизвестен, след като в продължение на три години всяко следващо правителство прекратяваше поръчките и променяше условията по тях. В същото време извиваха ръцете на производителите да направят влаковете за рекордно кратки срокове с редица екстри, за да се вместят в зададения срок от Брюксел.
В опит да спаси доставката на влаковете от транспортното министерство обявиха, че полската компания "Песа" (Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA) ще замени "Щадлер" като изпълнител за доставката на 35 мотрисни влака, без да е ясно дали предложението им ще бъде прието.

Само 24% от българите спестяват пари

автор:Дума

visibility 581

/ брой: 19

Заплатите ще се повишат с над 15% през 2025 г.

автор:Дума

visibility 607

/ брой: 19

Скандал в парламента заради "Лукойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 567

/ брой: 19

Берлин ще връща хора от границите?

автор:Дума

visibility 616

/ брой: 19

В Черна гора и РСМ също бойкотират магазините

автор:Дума

visibility 577

/ брой: 19

До десет дни се решава бъдещето на Сърбия

автор:Дума

visibility 551

/ брой: 19

Накратко

автор:Дума

visibility 487

/ брой: 19

Символът на държавата

автор:Александър Симов

visibility 568

/ брой: 19

Транспортна одисея

автор:Барбара Пейчинова

visibility 528

/ брой: 19

Гърчовете на Зеленски

автор:Юри Михалков

visibility 576

/ брой: 19

НПО = Биг бизнес

visibility 477

/ брой: 19

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ