07 Февруари 2025петък00:43 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Транспортна одисея

/ брой: 19

автор:Барбара Пейчинова

visibility 7875

17 часа следобед, пиков час за градския транспорт (кога ли вече не е пиков час в скъпата ни столица?), уморени граждани са затегнали невидимите колани в претъпкания трамвай 8, докато се движат по изтезаните и изключително амортизирани релси, които уж бяха сменяни скоро. Чува се неистово скърцане, което проглушава ушите на всички, надвива го само писъкът на жена, която е на път да падне заради високата скорост, с която се движи трамваят, а друга се провиква на ватмана да кара по-леко. На него явно му се вози на увеселително влакче или гони разписание, но каквато и да е причината, на возещите се в този момент не им е никак забавно, защото имат чувството, че са по трасето на ужасите и нищо не им гарантира, че този трамвай няма в един скорошен ден просто да се обърне, предизвиквайки някой фатален инцидент.
Зловещите скърцащи звуци продължават заедно с невъобразимото подскачане на старата машина, всички се споглеждат и се питат нормални условия на живот ли са това и дали животните някъде не ги транспортират по-добре, отколкото столичаните в България?
Оживени дискусии се разразяват в общественото пространство ежедневно за всевъзможни неща, свързани с градския транспорт. Един ден ще фалира, друг ден не, един ден ще има нощна мрежа, друг ден обратно, транспортът бил в чудесно състояние и е редовен, друг път не. Последно кое е вярното?
И ако тези дискусии не водят до нищо продуктивно, в пространството продължава да виси питането, защо по централни софийски улици линиите на трамваи и тролеи са в ужасно състояние? За какво са тези ежегодни ремонти по няколко месеца, ако накрая релсите изглеждат като пред счупване или направо след бомбардиране? Защо продължават да бъдат в експлоатация трамваи, които очевидно отдавна трябва да са в музея и защо най-накрая не се направи някакво ефективно разпределение на градската мрежа така, че на някои места да имаме транспорт на всеки 2 минути, а на други на всеки 60? Трябва ли отново да се случи някоя трагедия, за да се погрижат тези, които отговарят за безопасността и нормалния превоз на гражданите? Поредните въпроси на вятъра и поредния ден, в който керванът ще продължи да си върви по утъпкания път, а ние безропотно след него.

България кърпи дефицита с пари от Дания

автор:Дума

visibility 4301

/ брой: 24

Трябва да създадем механизъм за контрол на цените

автор:Дума

visibility 4221

/ брой: 24

500 млн. лв. не са разплатени по общинската програма

автор:Дума

visibility 4134

/ брой: 24

Правителството прави отчаяни стъпки, за да спаси пари от ПВУ

автор:Дума

visibility 4215

/ брой: 24

Смъртоносна стрелба в училище в Швеция

автор:Дума

visibility 4217

/ брой: 24

Испания намалява работната седмица

автор:Дума

visibility 4257

/ брой: 24

Протест в Австрия срещу дясната АПС

автор:Дума

visibility 4288

/ брой: 24

Войната на пътя

автор:Барбара Пейчинова

visibility 4206

/ брой: 24

Бълха ги ухапала

автор:Евгени Гаврилов

visibility 4235

/ брой: 24

Над половината смъртни случаи на работа са от рак

автор:Евгения Младенова

visibility 4229

/ брой: 24

Макроикономически дисбаланси и конвергентни доклади

автор:Гарабед Минасян

visibility 4244

/ брой: 24

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ