За три години:
2,5 млрд. лв. пръснали от АПИ за ремонти
Започнаха тестовете на системата за контрол на средната скорост
/ брой: 68
За три години за текущ ремонт и поддръжка от АПИ са похарчени 2,5 млрд. лв., а подобряване на пътната инфраструктура няма, сочат данни на Института за пътна безопасност (ИПБ). Основните причини за много ПТП е неправилна организация на движението или липса на такава, неравности по пътното платно и недостатъчно сцепление между гумите и асфалта, категорични са от института.
По повод оправданията на шефа на пътната агенция, че пътищата не са били поддържани заради липса на сключени договори, експертите питат за какво тогава са дадени парите. От ИПБ твърдят, че администрацията на АПИ е некомпетентна да управлява ресурсите за поддръжка и ремонт на пътищата и че там има корупция.
"Има пълен консенсус в НС, че трябва да се сложи край на войната по пътищата. Много човешки животи си отиват заради несъобразена скорост и лоши пътища", коментира зам.-председателят на ПГ на левицата Мая Димитрова.
Междувременно започна тестването на системата за секционен контрол на средна скорост. Те се провеждат от Националното тол управление и института по метрология на Северната скоростна тангента в София.