12 Март 2025сряда17:02 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Няколко думи

Колко още

/ брой: 13

автор:Ваня Григорова

visibility 11002

Миналата седмица беше белязана от трагичен инцидент, в който загинаха двама служители на БДЖ. Светла им памет.
Междувременно получих сигнали, че служители на БДЖ “Товарни превози” получават покани от работодателя да напуснат доброволно по чл. 331 от Кодекса на труда. Това е напускане по инициатива на работодателя с обезщетение в размер на минимум 4-месечно брутно възнаграждение. Доколкото знам, по този начин работодателят се опитва да съкрати около 400 работещи в дружеството.
Моята препоръка е хората да не приемат да напускат по този начин, тъй като след това нямат право на пълноценни обезщетения за безработица. Ще получават само по 18 лв. на ден за период от 4 месеца.
Защо се стига дотам? Защото дружеството няма достатъчно приходи от превоз на товари. В сектора първо бяха допуснати частни превозвачи. Тъй като не разполагат с локомотиви и вагони, наемаха такива от държавната компания, която пък е… пропускала някои изгодни поръчки. И се е лишавала от приходи. Кой ще плати цялата тази управленска вакханалия? Работниците. А българските граждани остават с едно полуживо дружество, докато свежите пари се насочват към нечии частни фирми. Очертава се моделът да се повтори и при БДЖ "Пътнически превози".
БДЖ, "Български пощи", "Напоителни системи" и куп други структуроопределящи държавни дружества са на колене. Колко още икономически катастрофи от безхаберие може да понесе нашата държава?

Трудни преговори между САЩ и Украйна

автор:Дума

visibility 912

/ брой: 46

В Италия доживотен затвор за убийство на жена

автор:Дума

visibility 979

/ брой: 46

Общонационална стачка на медиите в Гърция

автор:Дума

visibility 1171

/ брой: 46

Накратко

автор:Дума

visibility 1171

/ брой: 46

Революция на некадърността

автор:Александър Симов

visibility 1000

/ брой: 46

Касапница в Сирия

/ брой: 46

Разходите за живот тревожат младите

автор:Аида Ованес

visibility 1230

/ брой: 46

Ще спасим ли Несебър като световно наследство

visibility 1219

/ брой: 46

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ