27 Декември 2024петък07:12 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Автомобилите и жените, или вечната битка за мъжкото сърце

За някои те са просто играчка, а за други - въплъщение на всички мечти за съвършеното същество

/ брой: 234

автор:Альона Нейкова

visibility 4352

Жените имат немалка заслуга за това, че мъжете се отнасят с трепет към автомобилите. Някои дами смятат, че истинският мъж, заслужаващ вниманието им, непременно трябва да притежава кола. В идеалния вариант тя задължително е скъпа и красива - това е един от важните показатели за състоятелност. Случва се момичетата да смятат, че ако мъжът към 25-ата си година не притежава собствен автомобил, най-добре е да бъде задраскан от списъка със заслужаващите внимание кандидат-съпрузи. Така че жените трябва да се замислят, когато половинките им, вместо да заведат семейството на почивка, похарчат парите за тунинг на колата. И може би да се опитат да си дадат сметка дали причината за подобно поведение не са самите те - дамите, които гледат на мъже, каращи мерцедес, по-благосклонно, отколкото на тези, които имат по-масов клас кола или са "обикновени" пешеходци...



Ако някой успее да надникне в женските сънища, със сигурност ще забележи, че в тях присъстват и колите. Но нощните видения на дамите изобщо не са свързани с някакви абстрактни автомобили, а със съвсем конкретна адска машина, заради която любимият прекарва денонощия наред в гаража и се връща уморен, мръсен, потен, вмирисан на бензин и масло... След всичко това мъжът рядко мисли за някакво що-годе мило общуване с жената, камо ли за интимност. Заради тях представителите на силния пол често се събуждат със страшни викове посред нощ, а денем не говорят за нищо друго, освен "кога ли в автосервиза ще приключат с ремонта на кола-а-а-та ми-и-и?"
Автомобилът често кара мъжа по време на романтична вечеря в луксозен ресторант да забравя да държи дамата си за ръка, да я гледа в очите, да произнася с гласа на Ален Делон любовни слова... А на всеки 3 минути изоставя жената, изскача от заведението на улицата, но се връща с успокоено лице, за да повтори всичко след малко с една-единствена цел - да провери дали някой не му е откраднал колата или сложил скоба.
Каква ли е тази странна магична връзка, която съединява мъжете с колите им? Как да реагират в подобни моменти нещастните, изоставените, забравените и лишените от внимание представителки на нежната част от човечеството? Най-напред може би се налага да се разсеят няколко чисто женски мита за взаимоотношенията на мъжете и автомобилите им.



Според една теория за силния пол колата е техническо въплъщение на всички мечти за съвършеното същество. Автомобилът за някои е нещо вълшебно, своего рода талисман, който има способността да пази от злините на времето. В тази желязна машина с 4 колела мъжът вижда цялата си сила, красота и привличане в очите на противоположния пол и своята състоятелност в погледите на приятелите. Смята се, че именно в купето на колата повечето хора се чувстват в безопасност като малкото кенгуру в джоба на майка си - само по този начин днешното прекалено изнервено и много чувствително поколение успява да поддържа душевно равновесие. Разбира се, това не се отнася за 100% от мъжете. Възможно е някои от тях да си купуват автомобил предимно като средство за придвижване, в което съществува поне илюзията за изолация от външната суета. Безусловно, има и определен брой хора, за които колата е част от личността им, един вид "облекло", по което на много места бива посрещнат човекът. И за това трябва да се пази в чист вид и дори в бляскаво състояние. А другата половина от мъжкото население използва скъпите красиви автомобили, за да се сближи по-бързо с представителките на нежния пол.
Със сигурност обаче може да се каже, че споменатите типове любители на коли са само малък процент от всички съществуващи. За мнозинството автомобилът изпълнява най-често две изключително важни функции - средство за придвижване и, колкото и странно да звучи, вид "играчка".
Относно първото предназначение на автомобила трудно може да се спори - без кола в днешно време хич не е лесно. Камо ли за активните хора, които имат собствен бизнес, не разполагат с много свободно време, но пък са натоварени с безброй ангажименти, отговорности, проблеми, нужди и желания. Такива личности няма как да се справят с всичко това без помощта на кола. И за да бъде тя винаги в изправно състояние и да функционира както трябва, необходимо е да се полагат определени грижи. Не е задължително те да са денонощни, но със сигурност е добре да са съвестни и постоянни.
Що се отнася до функцията на автомобила като "играчка" за мъже, тук всичко е на повърхността и нещата са доста ясни. Повечето жени са на мнение, че представителите на силния пол си остават деца до последно. Играта за тях е естественият и практически единственият начин на съществуване. Затова мъжете толкова обичат футбола, баскетбола или друг вид спорт. И ако в детските си години момчетата въодушевено дърпат след себе си въженцето с миниатюрни колички и се правят на войници, стрелящи с пластмасови пистолети, в по-солидна възраст, изглежда, им трябват по-големи играчки. Любовта на мъжете към различни видове оръжие е общоизвестен факт, но тя не е одобрявана нито от здравия разум и още по-малко от Наказателния кодекс. Докато отношението им към колите не само успява да намери по-логична реализация, но и е в рамките на закона. Автомобилът е именно онази играчка, за която мъжът се грижи, украсява я, непрекъснато мисли как да й купи най-необходимото, фука се с нея пред приятели и гаджета... И на 18, и на 68 години изпитва онова особено удоволствие, което не може да се сравни с нищо друго, освен с усещането, че имаш най-необходимото в живота - колата... Затова силната половина на човечеството не бива да бъде обвинявана, че обича автомобилите си повече от всичко, отделя им най-много време и се грижи за тях по-добре, отколкото понякога за жените.
Виждали ли сте как реагира 3-годишно хлапе, когато някой му отнеме любима играчка? Помните ли реакцията му? За съжаление отношението на някои мачовци към колите е сравнимо именно с подобна ситуация. Така че дамите не бива да се притесняват, че битката за мъжкото сърце е изгубена, преди още да е започнала, тъй като то е заето само с мисли за автомобила му. В подобни моменти жените просто трябва да се възползват от малко вродена хитрост. Тоест да позволяват (понякога) на силния пол да се отдава на любимите играчки. Тогава ще имат шанса да разберат и да почувстват, че всъщност в живота на мъжете няма нищо по-важно от това някой да разбира от какво те имат нужда...

Кажи каква кола караш...


Покупката на определена марка автомобил зависи от това с каква цел ще се използва железният кон, или всъщност стадото, скрито под капака на колата. Скорошни изследвания, направени в Чехия, сочат, че гражданите на тази страна най-често карат стари коли, някои от които са произведени още във времената на социализма. Независимо от изобилието на чужди марки в автомобилните представителства, по пътищата се набива на очи най-вече старичката "Шкода 120". Чешкият автоветеран издържа всичко - и многобройните стоки, с които се товари багажникът след пазаруването в супермаркет, и извънградските разходки, и продължителните пътувания в страната през отпускарския период...
По селата или в малките градове често може да се види източногерманският "Трабант", който ужасно бръмчи и дими. Наричат го мотор на 4 колела, купуват го за смешни пари едва ли не от автоморгата, ремонтират го, боядисват и го използват почти като колело. С трабант се пътува от селото до най-близката жп гара. По-нататък става опасно - собствениците на тези коли често не си правят труда да им слагат номера. Не са малко и истинските почитатели на тази марка - техните трабанти са в идеално състояние, винаги са измити, прясно боядисани и участват в различни паради и състезания.
Скъпоструващият бензин диктува свои собствени правила и при избора на кола, камо ли във времена на криза. Хората се стараят да икономисват - предпочитат по-малък автомобил, събиращ колкото може повече пътници и багаж. На подобни изисквания отговарят най-вече миниколите на почти всички световни марки - те изглеждат прилично, купетата им горе-долу са просторни, достъпни са като цена и харчат сравнително малко гориво.
Семейните често избират автомобили тип комби, които са с голям багажник. Такива коли побират обемни куфари, чанти и дори домашни любимци или непослушни деца, а при желание в тях може да се намери място и за заядлива тъща.
Сред чуждестранните марки най-предпочитаните са "Мерцедес", "Ауди", "Бе Ем Ве", "Фолксваген"... В големите фирми съществува строга йерархия и по отношение на това на кого какъв автомобил се полага. Генералният директор обикновено се вози в най-хубавата кола, на която най-често емблемата напомня хипидвижението. Началниците на отдели карат "Форд", а по-обикновените шефове се задоволяват със "Ситроен" или с "Фиат". Рядко някои от висшестоящите ръководители предпочитат да се качват в сияещи лимузини или в джипове с бронирани стъкла, освен ако не е крайно наложително.

 

Има ли нелегален внос на добитък от съседна страна

автор:Дума

visibility 31415

/ брой: 244

Неизвестна болест покоси 200 овце във ферма в Карнобатско

автор:Дума

visibility 29279

/ брой: 244

65% срив на чуждите инвестиции

автор:Дума

visibility 32709

/ брой: 244

Банките уличени в нелоялни практики при отпускане на кредити

автор:Дума

visibility 33895

/ брой: 243

Путин готов за диалог с Тръмп и Зеленски

автор:Дума

visibility 31262

/ брой: 244

Русия без условия за преговори с Киев

автор:Дума

visibility 30516

/ брой: 244

Белград минава на безплатен транспорт

автор:Дума

visibility 27344

/ брой: 244

Левите в Румъния се оттеглят от преговорите

автор:Дума

visibility 27251

/ брой: 244

Светът през 2024

автор:Дума

visibility 43346

/ брой: 244

Турбулентната политическа 2024 година

автор:Юлия Кулинска

visibility 37211

/ брой: 244

БСП се нуждае от радикална промяна

автор:Юлия Кулинска

visibility 31293

/ брой: 244

2024 - историческата година за БСП

автор:Александър Симов

visibility 31415

/ брой: 244

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ