16 Октомври 2024сряда18:36 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Вещаят бум на електромобили у нас, сега са само 40

Догодина започва изграждането на зарядни станции за този вид коли в страната

/ брой: 204

автор:Дума

visibility 1032

През 2011 г. ще започне изграждането на зарядни станции за електромобили в България, а покриването на цялата страна ще бъде продиктувано от броя на електромобилите у нас. Това прогнозира Илия Левков, председател на УС на Индустриалния клъстер "Електромобили", цитиран от БТА. През същата година се надяваме да се увеличи броят на електромобилите в България, допълни той. Мрежата зарядни станции ще се изгражда в партньорство с потенциални инвеститори, като към проекта има огромен интерес, заяви Левков.
Очакванията за бум на електромобили в България през 2011 г. са базирани на факта, че в момента големите компании работят върху поръчки основно за следващата година. В зависимост от марката максималната цена на един електромобил е 120 000 долара, а на българските електромобили, произведени в Стара Загора - около 20 000 лева. Същевременно към момента в страната има около 40-50 притежатели на електромобили, като повечето от тях са лична разработка.
Цената на мрежата със зарядни станции ще зависи от метода на зареждане. Левков посочи, че ако се избере това да стане чрез подмяна на батериите на електромобилите, ще се изискват сериозни инвестиции. По неговите думи ще се търси по-евтиният вариант, при който зарядните станции да са по веригите бензиностанции и метанстанции, за което със собствениците вече са водени разговори. Необходимата инвестиция за изграждане на една станция за подмяна на батериите е около 1 милион лева, докато за изграждането на малки зарядни станции в рамките на съществуващи бензиностанции ще са нужни до 50 000 лева.
Левков съобщи, че продължава попълването на първата национална база данни за електромобилите в България. Базата ще е в основата на разчетите за бъдещата мрежа за зареждането на електромобилите. Инфраструктурата ще бъде съобразена с европейските производители на батерии за електромобили.
На тези станции електромобилите ще могат да се презареждат за 15-20 минути. Едно презареждане на батерия на електромобил става обикновено при пробег на колата от 150 километра и цената на километър е под 2 стотинки при сегашната цена на ел. енергията. На този етап в електромобилите се използват основно литиево-йонни батерии, които струват между 15 и 20 000 лева, а зарядното за тях също е много скъпо. Животът на една такава батерия е 300 000 километра.
В момента български специалисти правят подобрения на оловните батерии за електромобили, при които един от основните проблеми е това, че са доста тежки, каза Левков.
 

Партиите, купуващи гласове, да не участват в избори

автор:Дума

visibility 645

/ брой: 197

Една справедлива и правова България е възможна

автор:Дума

visibility 688

/ брой: 197

Увеличават се жените на ръководни позиции

автор:Дума

visibility 612

/ брой: 197

Еврото ни трябва, колкото тумор в мозъка

автор:Дума

visibility 690

/ брой: 197

Световният дълг е на път да надхвърли 100 трлн. долара

автор:Дума

visibility 596

/ брой: 197

БДЖ планира повече връзки между Северна и Южна България

автор:Дума

visibility 652

/ брой: 197

ЕК с нови правила за мигрантите

автор:Дума

visibility 631

/ брой: 197

Ескалира напрежението между Сеул и Пхенян

автор:Дума

visibility 634

/ брой: 197

Дипломатическа война между Индия и Канада

автор:Дума

visibility 689

/ брой: 197

Накратко

автор:Дума

visibility 869

/ брой: 197

Да се ядосаме!

автор:Юлия Кулинска

visibility 767

/ брой: 197

Знаем проблемите, имаме експертите и решенията

автор:Дума

visibility 648

/ брой: 197

Аз съм десницата на левицата!

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 197

Опит пореден

автор:Евгени Гаврилов

visibility 714

/ брой: 197

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ