27 Декември 2024петък10:02 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Курумбашев: Френският президент се опитва да решава вътрешнополитически проблеми чрез европейското законодателство

На фона на обвиненията за социален дъмпинг ние трябва да поставим този за корпоративния дъмпинг, смята евродепутатът

автор:Дума

visibility 1881

"България трябва да бъде много внимателна, когато тук се идва с разни предложения относно директивата за командироването на работници. Едва ли не, от нас се иска подкрепа за тази директива в замяна на едно наше ефимерно влизане в Шенген и еврозоната". Това заяви евродепутатът от Групата на социалистите и демократите Петър Курумбашев по време на пресконференция във вторник.
"На фона на обвиненията за социален дъмпинг България трябва ясно да постави въпроса за корпоративния дъмпинг", смята още Курумбашев. "Ако българските, румънските и полските фирми получаваха същото заплащане, каквото получават западноевропейските, то те очевидно трябва да плащат немските заплати и осигуровки. Но не може да плащаш на български и румънски цени, а да изискваш да се плащат немски социални осигуровки.  Също така немските и френските вериги да заплащат на работниците също толкова, колкото заплащат в собствените им държави. Това е впрочем и най-добрият начин нашите работници да не мигрират на Запад", отбеляза евродепутатът от БСП.
"За първи път наблюдавам подобно разделение в Европейския парламент - гласуването бе не по политически групи (ЕНП, социалисти, либерали). Гласуването беше чисто национално. От една страна - Франция, Германия, Австрия, а от друга - страните от Централна и Източна Европа. За първи път в рамките на тази година наблюдавам в ЕП разделение не по политически, а по национален признак. Това е изключително опасно", подчерта Курумбашев.
Той коментира спорните моменти за българските превозвачи с оглед новите предложения за регулиране на шосейния транспорт в ЕС. "Нашата позиция е, че в директивата за командироването на работници не трябва да бъде включван транспортът, защото там има изключително голяма мобилност на работната ръка. Натискът на определени държави (и по-конкретно на Франция) е работниците да се считат за командировани, когато са прекарали повече от един ден на територията на съответната държава в рамките на един месец. Практически веднага. Нашето искане е този срок да бъде поне седем дни. Определени държави въведоха в своето национално законодателство протекционистки мерки, които допълнително затрудняват работата на нашите фирми. Като например изискването всяка една транспортна фирма да има конкретен агент в конкретната държава. Една фирма, разполагаща със 100 или 500 камиона, може да изпълни изискването да има австрийски, немски и френски агент, но какво правим с тези, които имат 2, 10 или 15 камиона? Друг момент е изискването шофьорите да имат наличен договор на съответния език на съответната държава. Явно шофьорите трябва да носят в себе си трудовите си договори, преведени на всички езици на ЕС", заяви евродепутатът.
Изискването за едноседмична почивка на всеки три седмици за международните шофьори също създава проблеми на превозвачите, отбеляза Петър Курумбашев. Някои фирми се опитват да решат този проблем, като предоставят автобуси на служителите си, за да се върнат в страната си. Но това води до сериозни финансови разходи и понякога до загуби за съответната фирма.
Не на последно място е и проблемът с борбата с т.нар. "фирми пощенски кутии", изтъкна Курумбашев. Трябва да се насърчи прилагането на ясни правила, както и засилване на контролните механизми. Това е практика предимно на западни компании, които регистрират фирмите си в Източна Европа с цел плащане на по-ниски данъци.
Последният въпрос е този, свързан с каботажа, а именно това, че трябва да се ограничат превозите, които основно фирмите от Централна и Източна Европа извършват - вътрешните превози. Искането на ЕК е тези дни за каботаж да се ограничат до пет, уточни евродепутатът. Всички тези принципи са насочени срещу един основен принцип на ЕС - свободното движение на стоки и услуги. "Това е протекционистки опит от определени държави за това да бъде защитен техният национален пазар. Мисля, че това тяхно национално законодателство някои случаи противоречи на правото на ЕС. Затова и България трябва да бъде особено внимателна с подобни предложения", категоричен бе Курумбашев.

Има ли нелегален внос на добитък от съседна страна

автор:Дума

visibility 31415

/ брой: 244

Неизвестна болест покоси 200 овце във ферма в Карнобатско

автор:Дума

visibility 29279

/ брой: 244

65% срив на чуждите инвестиции

автор:Дума

visibility 32709

/ брой: 244

Банките уличени в нелоялни практики при отпускане на кредити

автор:Дума

visibility 33895

/ брой: 243

Путин готов за диалог с Тръмп и Зеленски

автор:Дума

visibility 31262

/ брой: 244

Русия без условия за преговори с Киев

автор:Дума

visibility 30516

/ брой: 244

Белград минава на безплатен транспорт

автор:Дума

visibility 27344

/ брой: 244

Левите в Румъния се оттеглят от преговорите

автор:Дума

visibility 27251

/ брой: 244

Светът през 2024

автор:Дума

visibility 43346

/ брой: 244

Турбулентната политическа 2024 година

автор:Юлия Кулинска

visibility 37211

/ брой: 244

БСП се нуждае от радикална промяна

автор:Юлия Кулинска

visibility 31293

/ брой: 244

2024 - историческата година за БСП

автор:Александър Симов

visibility 31415

/ брой: 244

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ