30 Януари 2025четвъртък20:21 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Железничарите искат оставка на ръководството на НКЖИ

Непрофесионалното управление създава условия и предпоставки за влошаване и застрашаване безопасността на превозите, алармират синдикатите

/ брой: 88

автор:Дума

visibility 4303

Синдикатът на железничарите в България призова ръководството на Държавно предприятие Национална компания "Железопътна инфраструктура" (ДП НКЖИ) да подаде оставка поради некомпетентност и неадекватни действия. Железничарите поискаха министъра на транспорта и съобщенията да се намеси, за да се намери изход от ситуацията.
Координационния съвет на синдиката излезе с декларация заради преговорите за сключване на нов колективен трудов договор (КТД) в компанията.
Според синдиката ръководството на НКЖИ няма желание да признае какви са проблемите в бранша и няма намерение да търси ясна формула за тяхното решаване.
Според железничарите основните проблеми, предмет на КТД, са застрашително растящата средна възраст на експлоатационния персонал и постоянната работа в намален състав. Синдикатът е недоволен и от работата на голям брой железничари по втори трудов договор за допълнителен труд при същия работодател. Както и от високия и постоянно растящ дял на забранения от закона, а в условията на жп транспорт и опасен, извънреден труд.
Синдикатът посочва, че причините за попадане в тази ситуация са ниските трудови възнаграждения и най-вече на основния експлоатационен персонал. От там посочват, че заплащането не съответства на сложността и отговорността на влагания труд. Възнагражденията в НКЖИ е трайно по-ниско и изостават сериозно от средната брутна работна заплата в страната.
Следствие на непрофесионалното ръководство от страна на НКЖИ е и усложнената експлоатационна обстановка. Това състояние създава условия и предпоставки за влошаване и застрашаване безопасността на превозите. Ярък пример е настоящата ситуация в жп възел София и провокираните от това реакции на клиентите, обществото и медиите, подчертават железничарите. Те не виждат смисъл от подписването на КТД с предлаганите от работодателя условия и параметри, което би довело до задълбочаване на проблемите и засилване хаоса в системата. Работата без колективен трудов договор остава на отговорността на работодателя.

Само 24% от българите спестяват пари

автор:Дума

visibility 581

/ брой: 19

Заплатите ще се повишат с над 15% през 2025 г.

автор:Дума

visibility 607

/ брой: 19

Скандал в парламента заради "Лукойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 567

/ брой: 19

Берлин ще връща хора от границите?

автор:Дума

visibility 616

/ брой: 19

В Черна гора и РСМ също бойкотират магазините

автор:Дума

visibility 577

/ брой: 19

До десет дни се решава бъдещето на Сърбия

автор:Дума

visibility 551

/ брой: 19

Накратко

автор:Дума

visibility 487

/ брой: 19

Символът на държавата

автор:Александър Симов

visibility 568

/ брой: 19

Транспортна одисея

автор:Барбара Пейчинова

visibility 528

/ брой: 19

Гърчовете на Зеленски

автор:Юри Михалков

visibility 576

/ брой: 19

НПО = Биг бизнес

visibility 477

/ брой: 19

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ