07 Ноември 2024четвъртък11:52 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Извратена кампания

/ брой: 188

автор:Александър Симов

visibility 6008

От десетина години насам една екзотична особеност на българските предизборни кампании става все по-водеща и все по-дразнеща. Парадоксално е, но в месеца, в който българските избиратели трябва да са най-информирани за политическите процеси и тънкости, те получават единствено пиарски репортажи, рекламни новини и пълно отсъствие на истинска журналистика. Медиите възприеха правилото, че само който си плаща, ще бъде отразяван.
Всички останали са в кошчето за боклук.
Така медиите са пълни с розови дописки за случайни срещи и малоумни лозунги, но не и с адекватни анализи за всичко, което се случва. Едва ли този подход е основната причина за все по-намаляващата избирателна активност, но със сигурност и този процес влияе. Защото, когато хората търсят, за да разберат реалните предложения на политическите формации, тяхната визия за бъдещето, те получават захарен памук под формата на платени репортажи и нищо друго. Все едно политиката е била отменена и започва диктатурата на политическия маркетинг.
Този процес се случва единствено в България и това сериозно вреди на предизборните кампании. Ясно е, че медиите трябва да съществуват от нещо, но ако за целта те жертват журналистиката, това не е оцеляване, това е погром.
Ролята на средствата за масова информация в съвременната политика е огромна. Те са основният канал, който прави политиката обществено достояние. И социалните мрежи няма как да бъдат заместител на критичното мислене, качествения анализ, обективното пресъздаване на събитията и припомнянето на ключови факти от миналото. Когато всичко това бъде подчинено на парите, електоратът се разделя на отделни групи, които нямат реален досег до цялата палитра от мнения и противопоставяния. Ето как стигнахме до ситуация, в която партиите дори не се стремят да търсят периферия. Те са заключени в усмирителната риза на своите избиратели, говорят единствено и само на тях, а идеята за политика се разпада на съставните си части.
Може би точно заради това в много страни по света медиите отказват да вземат пари за изборите. Това ги лишава от тяхното основно качество и разрушава обективността, която би трябвало да е водеща за тях.
Платените по избори медии правят кампанията извратена. Медиите пускат информациите безкритично, а резултатът е, че хората така и не успяват да се запознаят с това, което участниците в изборите предлагат. И след това постоянно някой по телевизиите се оплаква, че хората не се чувстват ангажирани с бъдещето на България. Как точно да го направят? С извратени предизборни кампании винаги се стига някъде другаде. Не там, където се стремим.

Поискаха от ВСС увеличение на заплатите на съдебните служители

автор:Дума

visibility 45

/ брой: 213

64 общини ще сменят домовете за хора с увреждания с къщи

автор:Дума

visibility 47

/ брой: 213

Община Пловдив не е усвоила нито лев за инвестиции

автор:Дума

visibility 10

/ брой: 213

"ЛУКойл" продава "Нефтохим" на катарско-британски консорциум

автор:Дума

visibility 40

/ брой: 213

Продажбите на злато у нас са се увеличили с 64%

автор:Дума

visibility 39

/ брой: 213

Над 320 млн. лв. дължи държавата на граждани и фирми

автор:Дума

visibility 41

/ брой: 213

Общини получиха 107 млн. лв. за улично осветление

автор:Дума

visibility 40

/ брой: 213

Доналд Тръмп се завръща в Белия дом

автор:Дума

visibility 46

/ брой: 213

Доналд Тръмп спечели президентските избори

автор:Дума

visibility 40

/ брой: 213

Поздравленията заваляха, Путин се въздържа

автор:Дума

visibility 40

/ брой: 213

Републиканците завладяха Сената

автор:Дума

visibility 35

/ брой: 213

Президент на мира?

автор:Юри Михалков

visibility 31

/ брой: 213

Академик по избори

автор:Александър Симов

visibility 35

/ брой: 213

Хем боли, хем сърби

автор:Мая Йовановска

visibility 34

/ брой: 213

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 46

/ брой: 213

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ