17 Октомври 2024четвъртък06:57 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Германските вагони са извадени от употреба за профилактика

Уредените от транспортния министър Георги Гвоздейков машини не издържат нито на нашите температури, нито на километрите

/ брой: 137

автор:Дума

visibility 3752

Част от германските вагони втора ръка, които пристигнаха в България в края на май, вече се нуждаят от профилактика. Това е причината в разгара на летния сезон, когато желанието да се пътува до морето е най-голямо, да бъде изваден единият състав от влакове и да бъдат пуснати отново старите вагони по линията София-Бургас.
След приключване на профилактиката на всеки вагон, той ще бъде пускан обратно в движение, обеща управителят на "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД инж. Венцислав Славков, цитиран от БТА. По думите му, есента се очаква да пристигне екип от "Дойче бан", който да проведе обучение за поддръжката на вагоните.
"За съжаление, част от вагоните направиха доста километри пробег, макар и за няма месец употреба, заради редовна, всекидневна експлоатация надхвърлиха предвидения пробег, след който е необходимо да им бъде направена профилактика", казва Славков. По думите му, на всеки 12 хил. км трябва да се извършва основна профилактика на всички основни електронни блокове и системи на вагоните. Целият процес отнема около два дни, но Славков казва, че има недостиг на специализиран персонал. "Електрониката във вагоните е доста, а поддръжката изисква редовна и качествена профилактика", коментира Славков.
Управителят на БДЖ-ПП признава и за скорошни проблеми с климатичната система и невъзможност за отваряне на прозорци. Много пътници се оплакаха за това в социалните мрежи. По думите на Славков, всички климатизирани състави имат само малки прозорчета, които се отварят, за да се запази херметичността при охлаждане. Климатизацията на вагоните отказала заради високите температури, обясни Славков.
Няма как при тези високи външни температури, каквато и да е климатична инсталация да издържи. "Ако външната температура е 40 градуса, при нагряване на метала температурата на вагона скача с 20 градуса. Направете сметка каква климатична система трябва да има този вагон. Каквато и да е техника, при това натоварване няма да издържи“, казва той, цитиран от "Фокус“.
До края на тази седмица се очаква да пристигнат последните 19 вагона. Те вече пътували към България.
БДЖ-ПП купи 76-те вагона за над 30,4 млн. лв. Цената на един е малко над 391,1 хил. лв. Към общата сума се добавят и около 743 хил. лв. за транспорта до България.

Еврото ни трябва, колкото тумор в мозъка

автор:Дума

visibility 805

/ брой: 197

Световният дълг е на път да надхвърли 100 трлн. долара

автор:Дума

visibility 643

/ брой: 197

БДЖ планира повече връзки между Северна и Южна България

автор:Дума

visibility 712

/ брой: 197

ЕК с нови правила за мигрантите

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 197

Ескалира напрежението между Сеул и Пхенян

автор:Дума

visibility 704

/ брой: 197

Дипломатическа война между Индия и Канада

автор:Дума

visibility 799

/ брой: 197

Накратко

автор:Дума

visibility 994

/ брой: 197

Да се ядосаме!

автор:Юлия Кулинска

visibility 833

/ брой: 197

Знаем проблемите, имаме експертите и решенията

автор:Дума

visibility 743

/ брой: 197

Аз съм десницата на левицата!

автор:Дума

visibility 724

/ брой: 197

Опит пореден

автор:Евгени Гаврилов

visibility 835

/ брой: 197

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ