МОН обмисля прилагане на изкуствения интелект в училищата
/ брой: 169
През следващите седмици съвместно с експерти и социални партньори ще бъде разработена рамка за прилагането на изкуствения интелект в училищното образование, която да очертае границите на използването му, обяви вчера във Варна министърът на образованието Галин Цоков.
Изкуственият интелект се преподава като иновативен предмет в няколко училища у нас, съобщи той и уточни, че голямото предизвикателство е как най-успешно да се интегрира бурното развитие на технологиите.
"Има първи крачки, но важно е през следващите седмици и месеци да очертаем много добра рамка за използването на изкуствения интелект в българското училищно образование, за да бъдат спокойни и учители, и родители, за да бъде то смислено и да доведе до личностното развитие на децата и професионалното на преподавателите", каза Цоков.
През 2017 г. иновативните училища са били 184, а в момента вече са 548, съобщи той. Според Цоков е важно, че в 25 процента от тях са реализирани по три-четири проекта за налагане на иновации, а броят на учениците там е по-голям. Изследванията показват, че е важна автономността на педагози и директори, за да имат те по-голяма свобода за творчество и създаване, за увличане на учениците и родителите в процеса.