27 Юни 2024четвъртък19:31 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Омбудсманът:

GSM операторите прибират големи неустоики

Гиньо Ганев предлага компаниите да уведомяват потребителите с есемес, когато изтича срокът на договора, а не да го подновяват автоматично

/ брой: 142

автор:Дума

visibility 5333

Все повече жалби, че мобилните оператори нарушават правата на потребителите със срочните договори, получава омбудсманът на Гиньо Ганев и Асоциация "Активни потребители", съобщиха от неправителствената организация. Едно от основните оплаквания е, че "Виваком", "Мобител" и "Глобул" създават затруднения при прекратяването на изтичащия договор за доставка на услуги и подновяват автоматично срочния договор за същия срок и при същите условия. Ако абонатът упорства в отказа си, му се начисляват нереално високи неустойки с оправдание за нанесени на съответния оператор пропуснати ползи, които обаче съвсем не са толкова, колкото им взема телекомът. След проверка на сигналите обмудсманът е стигнал до изводите, че операторите на мобилни и интернет услуги нарушават правото на избор на потребителите и прилагат методи, които затрудняват клиентите да прекратят договорите си.
Случва се например служителите да регистрират със закъснение подадено от абоната в срок предизвестие. Някои оператори изискват допълнителни действия по прекратяването, които не са посочени в индивидуалните договори, упорито и нежелано увещават клиентите си или им дават невярна и заблуждаваща информация. Чрез тези действия компаниите злоупотребяват с влиянието си и натрапват на потребителя търговско решение, което той иначе не би взел без подобни агресивни или заблуждаващи търговски практики, се посочва в констатациите на омбудсмана.
Ако клиентът не е доволен от услугата и се откаже от договора в първия месец след подновяването, трябва да плати санкция от 12 или 24 месечни вноски, без да е ползвал услугата. Неустойката е несъразмерно висока спрямо щетите, които операторът би претърпял. С автоматичното подновяване потребителите получават същата услуга на същите цени, а доставчиците не генерират нови разходи, нито алтернативни загуби поради смяна на тарифен план или друга причина, аргументира се защитникът на обществените интереси.
Мобилните оператори злоупотребяват с икономическото и информационното си превъзходство, смята омбудсманът и сезира за това икономическиая министър, КЗК, КЗП и самите телекоми. Той им препоръчва вече при сключването на договорите да изискват изрично съгласие на абоната относно допълнително предлаганите услуги и продължаването на договора, вместо да прилагат досегашния изричен отказ. Операторите трябва да напомнят на абонатите си (например с есемес), когато срокът на договора им изтича, както правят за дължимите сметки, смята омбудсманът. При предсрочно прекратяване на подновен срочен договор от страна на потребителя, неустойката да бъде съизмерима с щетите, които компанията би понесла, предлага още Гиньо Ганев.
От "Виваком" съобщиха по-късно, че те нееднократно са заявявали своята твърда позиция за отпадане на клаузата за автоматично подновяване в договорите за телекомуникационни услуги. От дружеството посочват, че те са единственият оператор на пазара, който за част от услугите си не обвързва клиентите си с подобна клауза. Според "Мобилтел" автоматичното подновяване на срочните договори за нов срок гарантира на потребителите, че ще продължат да ползват избраните от тях услуги при същите преференциални условия. Тъй като всяка от страните може да отправи предизвестие за прекратяване на договора, не би могло да се твърди, че автоматичното подновяване води до нарушение на изискването за добросъвестност или до неравновесие между правата и задълженията на двете страни, смятат от "Мобилтел".

Официално ни отрязаха за еврозоната през 2025 г.

автор:Дума

visibility 404

/ брой: 120

Плашат с възможна липса на бял, "Добруджа" и типов хляб

автор:Дума

visibility 368

/ брой: 120

Жилищното кредитиране в България приближава 22 млрд. лв.

автор:Дума

visibility 370

/ брой: 120

Шефът на АЕЦ "Козлодуй" призна за инцидент в шести блок

автор:Дума

visibility 376

/ брой: 120

Урсула фон дер Лайен остава начело на ЕК

автор:Дума

visibility 369

/ брой: 120

Сърбия готова да направи компромиси за Косово

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 120

Бивш швейцарски президент оглави Съвета на Европа

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 120

Накратко

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 120

Твърдо "не"

автор:Нора Стоичкова

visibility 372

/ брой: 120

Парламентарното театро на Б.Б.

автор:Александър Симов

visibility 370

/ брой: 120

Путин създава ново поколение олигарси

автор:Дума

visibility 384

/ брой: 120

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ