02 Юли 2024вторник02:14 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Турция ще разработва нов щурмови вертолет

/ брой: 41

автор:Дума

visibility 2403

Турското главно управление на отбранителната промишленост е сключило на 22 февруари договор с местната авиокосмическа компания TAI за създаване на нов тежък щурмови вертолет, съобщи сайтът на българското авиационно списание “Аеро”. Проектът, който в момента е известен само с турското название “Agir Sinif Taarruz Helikopter”, буквално означаващо тежък щурмови вертолет, трябва да полети през 2024 г. и да има излетна маса от 10 тона. Неофициално проектът е известен като АТАК 2.

Вертолетът ще се задвижва от два газотурбинни двигателя, ще има двучленен екипаж, вградено оръдие, управляемо и неуправляемо ракетно въоръжение с маса до 1200 кг и ще бъде оптимизирана да работи във високопланински условия. Цели се максимално използване на турско въоръжение, авионика и оборудване. Други технически детайли по проекта не се съобщават.

Новият вертолет в перспектива ще замени сега използвания Т129 АТАК, който се явява лицензен вариант на италианския “Аугуста Уестланд” 129. Разпространените илюстрации на новия проект обаче показват силно сходство с T129, коментира 4”Аеро”. Още в края на 2017 г. Турция обяви, че има намерение да създаде по-тежък боен вертолет от сегашните Т129 АТАК. Следващият проект, който бе с условното означение АТАК 2, трябваше да има излетна маса от 6–7 тона и да се създаде на базата на шесттонния транспортен Т625, който се изпитва в момента. Нарасналите изисквания към машината обаче са довели до значително повишаване на масата й. 

Позиция на БСП

автор:Дума

visibility 25

ГДБОП разби база за производство на фалшиви пари

автор:Дума

visibility 485

Как да се предпазим от пожари?

автор:Дума

visibility 475

Без Корнелия Нинова на прекия избор

автор:Дума

visibility 454

/ брой: 122

Токът поскъпва средно с 1,77%, парното поевтинява с 8,47%

автор:Дума

visibility 382

/ брой: 122

Лихвите по потребителските кредити тръгнаха нагоре

автор:Дума

visibility 402

/ брой: 122

ДДС приходите няма да излязат и тази година

автор:Дума

visibility 392

/ брой: 122

Служебната власт с нов заем от 400 млн. лв. през юли

автор:Дума

visibility 388

/ брой: 122

Третата световна ще започне от Израел

автор:Дума

visibility 513

/ брой: 122

Франция избира Национално събрание

автор:Дума

visibility 448

/ брой: 122

Орбан обяви нова група в Европейския парламент

автор:Дума

visibility 424

/ брой: 122

Докъде се докарахме

автор:Мая Йовановска

visibility 442

/ брой: 122

С такси, без такси

автор:Деси Велева

visibility 385

/ брой: 122

Избори

автор:Марин Милашки

visibility 384

/ брой: 122

Голямата цел на БСП - обединението в ляво

автор:Дума

visibility 417

/ брой: 122

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ