29 Септември 2024неделя03:02 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Германски вагони пътуват и по линията София-Варна

/ брой: 157

автор:Дума

visibility 3028

От днес новодоставените германски вагони пътуват и по линията София - Варна - София, съобщи БДЖ. Четири от тях ще бъдат композирани в бързия влак от София за Варна, заминаващ от Централна гара в 10 часа. Други четири ще бъдат включени към бързия влак, потеглящ от Варна за София в 9,25 часа. Двете композиции с климатизирани вагони ще пътуват всеки ден и ще се движат по маршрут София - Пловдив - Варна и Варна - Пловдив – София.
БДЖ продължава поетапното пускане в движение на новодоставения подвижен състав от "Дойчебан".
След финализирането на процедурите по технически прегледи и сертификация, всички вагони ще бъдат включени в пътническите влакове в страната.
"БДЖ - Пътнически превози" ЕООД и "Дойче бан" подписаха договор за доставката на 72 модернизирани вагони, някои от които на възраст 40 години, за над 30 милиона лева през пролетта. Първите 19 от тях пристигнаха в началото на юни. Те бяха пуснати по линията София - Бургас - София. Лично министърът на транспорта Георги Гвоздейков и германския посланик у нас изпробваха предимствата на климатизираните вагони. Десетина дни по-късно обаче те излязоха извън строя и климатиците спряха да работят. Причината се оказа липсата на обучен персонал за справяне с работата на охлаждащата система.
Другият проблем, с който се сблъскаха модернизираните германски вагони, е че не могат да се теглят от новите германски локомотиви на "Сименс", които БДЖ купи. Причината е, че БДЖ са поръчали локомотиви, подаващи 1500 волта захранване, с каквото работят старите пътнически вагони на държавните железници. Стандартът в Германия, съответно на "новите" германски вагони е 1000 волта, и за да може германските локомотиви да теглят германските вагони, се наложи да се купят преобразуватели.
Проблемът е разрешен и с помощта на универсалните червени локомотиви "Шкода", които подават всякакво напрежение, и първоначално спасиха положението с "министерския влак".
Вагоните втора ръка на "Дойче бан" са произведени в периода от 1982 до 2003 г. и остатъчният им срок за експлоатация е 15 години.
33 са значимите произшествия с влакове през миналата година, като 21 от тях са пострадали хора. За такова се определя всяко произшествие с поне един загинал или тежко ранен, или със значителни щети по подвижния състав – за над 150 000 евро или значително нарушаване на движението. Това посочва министърът на транспорта Георги Гвоздейков в писмен отговор на депутатски въпрос. От началото на тази година до 7 август е имало общо 195 произшествия, като 47 от тях са по вина на Националната компания "Железопътна инфраструктура", 70 са по вина на железопътни предприятия, а 78 са по други външни причини. За същия период инцидентите с влакове са общо 66, като 42 са по вина на НКЖИ, уточнява министърът. Той допълва, че няма информация за значими произшествия през тази година, тъй като те още се разследват. Но уточнява, че по причина на НКЖИ допуснатите произшествия са предимно на жп линии с просрочен ремонт и на които предстои такъв.

58% от българите печелят колкото за разходи

автор:Дума

visibility 1875

/ брой: 184

Плоският данък е по-изгоден за богатите

автор:Дума

visibility 2232

/ брой: 184

Забраняват да си продаваме колата на части

автор:Дума

visibility 1912

/ брой: 184

Такситата с двойна тарифа по празниците

автор:Дума

visibility 2009

/ брой: 184

ЕС започва преговори с Албания за членство

автор:Дума

visibility 2004

/ брой: 184

Русия променя ядрената си доктрина

автор:Дума

visibility 2506

/ брой: 184

Призив за край на огъня между Израел и Ливан

автор:Дума

visibility 2231

/ брой: 184

Накратко

автор:Дума

visibility 7368

/ брой: 184

Кметът-бомба

автор:Александър Симов

visibility 5637

/ брой: 184

Линията на осъдените души

автор:Барбара Пейчинова

visibility 2924

/ брой: 184

За колко ни оценяват

автор:Евгени Гаврилов

visibility 3266

/ брой: 184

Глобалният мир е пред безпрецедентна заплаха

автор:Дума

visibility 2121

/ брой: 184

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ