31 Октомври 2024четвъртък20:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Може, може... Ама не ни се вярва!

/ брой: 26

автор:Васил Попов

visibility 2132

Тези дни различни неправителствени организации и представители на местната власт повдигнаха въпроса за замърсяването на въздуха в София, както и друг - за задръстването. Много интересни и любопитни идеи се появиха в публичното пространство. Например малцина знаят, че има някой си човек, който е създал електромобил и с него се движи в града. Също малцина знаят, че друг човек се движи с автомобил на водородно гориво. Тези хора, последователите и поддръжниците им, правят необходимото, за да спасят София от отвратителното нещо, което дишаме. Защото това не е въздух! Отделна тема е къде се изхвърлят отровните отпадъци от промишлени и други производства...
Но ние се връщаме към София и по-специално към нейния център.
Тези дни експерти обсъждат проблема с изчистването на София от изтичащите от ауспусите вредни емисии и как да направим столицата по-чиста. Паралелно върви и другата тема - как да се спасим от уличните задръствания. Лесно е да бъде взето решение по шосетата ни да плъзнат електроавтомобили. Защото имаме мощности да произвеждаме батерии за тях. Имаме и технологии за рециклиране на тези акумулатори, които излизат от строя. Също така имаме възможност да направим автомобили с "водородно захранване", след като един българин вече се движи с такова возило. Водородът се смесва с кислорода от въздуха и в специална камера произвежда електричество, което движи колата. И в двата варианта няма вредни отпадъци - нито във въздуха, нито на земята, нито под земята.
Изглежда, за българската столица е по-лесно транспортният проблем да се реши в частта му за чистотата на атмосферата. Защото задръстванията няма да спрат, независимо с какво си караме колите.
Много по-трудно е да се направи нова концепция за автомобилното движение, което при софийската теснотия да изкара автомобилите поне... на три етажа.
А всички, които се кандидатират за кметове, обещават как ще направят "центърът на столицата да се облекчи от автомобилното движение". Никой досега не само не е успял, ами и проблемът се задълбочава. Някой да е вдигнал колите от тротоарите? Някой да е махнал ръждясалите железа от тревните площи в междублоковите пространства?
Тези проблеми, които имаме в София, вероятно японците в Токио са ги имали кой знае кога. Московчаните ги имаха преди 20-ина години. Всички обаче успяха да се справят с тях.
Обещанието на сегашния кабинет, че със строителството на магистрали, метро и "още нещо" (неясно какво) ще направи държавата ни щастлива, е само един спукан балон.
Ние обаче си мислим - възможно ли е само със заклинания и обещания да бъдат разчистени реално съществуващи проблеми. Може, може. Но - не ни се вярва!

 

7200 лекари в Словакия подадоха оставки

автор:Дума

visibility 440

/ брой: 208

Шефът на ВАС се гласи да остане на поста си

автор:Дума

visibility 566

/ брой: 208

Едва 8,7% от учениците могат да различат факт от мнение

автор:Дума

visibility 572

/ брой: 208

Бизнес климатът у нас се влошава

автор:Дума

visibility 580

/ брой: 208

Газът поскъпва с 8% в началото на зимата

автор:Дума

visibility 472

/ брой: 208

Wizz Air спря полетите от София до Женева и Лисабон

автор:Дума

visibility 540

/ брой: 208

Високо темпо на руското настъпление

автор:Дума

visibility 556

/ брой: 208

Скопие с ново условие за конституцията

автор:Дума

visibility 634

/ брой: 208

Опозицията в Албания блокира страната

автор:Дума

visibility 505

/ брой: 208

Ценоразпис за власт

автор:Таня Джаджева

visibility 514

/ брой: 208

Махалото вляво и дясно

автор:Александър Симов

visibility 593

/ брой: 208

Ако зависеше от българите, Тръмп би спечелил вота в САЩ

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 208

Не е фокус, а нови политики

visibility 557

/ брой: 208

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ