10 Август 2024събота22:46 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Дано не е фарс

/ брой: 99

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1196

Евгени Гаврилов


Министърът на транспорта Николай Събев  обяви в социалните мрежи намеренията си да купи 42 нови електрически влака и други железопътни състави на обща стойност 1 милиард лева.

По принцип идеята е добра, защото в момента пътуването с влак у нас е истинско изпитание. Стигна се дотам железниците да отменят влакове поради липсата на здрави локомотиви.

Начинанието с новите влакове обаче може да бъде съпроводено с една опасност - то да се повтори като фарс. Защото не бе толкова отдавна времето, когато БДЖ "Пътнически превози" уж "временно" спря обществена поръчка за доставка отново на 42 нови влака, след като търгът бе обжалван пред КЗК заради неясните разясненния, дадени от държавната фирма. Това отлагане обаче за бъдещо неопредело време намали нейните шансове да излезе от състоянието на будна кома и скрит фалит.

В нормалния свят предприятия като БДЖ трудно биха съществували. У нас те не само съществуват, но и не спират да гълтат огромен обществен ресурс, подобно на здравеопазването, например, без особен резултат.

За реформа в жп транспорта се говори вече 30 години. И ако пак решим да правим сравнение, можем да използваме съдебната реформа. Всички говорят за тях, но никой не ги е виждал. А там трябват реални промени, да се реже до здраво месо. Но никой не иска да ги направи, защото е свързано с непопулярни мерки. А у нас почти всяка година има избори и темата е чувствителна.

Показателен е последният кадрови кадрил на върха на компанията. Едва изкарал три месеца на поста, последният директор на БДЖ бе освободен. Назначилият го транспортен министър Николай Събев бил недоволен от реформата в железниците, чието възраждане той обеща да се усети от пътнците още през май. Месец май си отива и никой не се е похвалил, че ситуацията се е променила. Дано я променят обещаните пак 42 нови влака.

"Боташ" отказва да променя договора с "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 988

/ брой: 151

ЕК е одобрила строежа на втори мост при Русе

автор:Дума

visibility 988

/ брой: 151

За година 271 милионери повече

автор:Дума

visibility 1203

/ брой: 151

Браншът недоволен от промените в закона за туризма

автор:Дума

visibility 846

/ брой: 151

Киев напредва в Курска област

автор:Дума

visibility 1371

/ брой: 151

10 нови огнища на чума в Гърция само за ден

автор:Дума

visibility 938

/ брой: 151

Иран се колебае за удар срещу Израел

автор:Дума

visibility 1036

/ брой: 151

Накратко

автор:Дума

visibility 5456

/ брой: 151

АЕЦ-ът и глупците

автор:Нора Стоичкова

visibility 2364

/ брой: 151

Вън търговци на полове и розова загриженост!

visibility 976

/ брой: 151

Психиатрия за политически лунатици

автор:Александър Симов

visibility 1143

/ брой: 151

Да откриеш островите Уллънг-до и Докдо

visibility 1055

/ брой: 151

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ