Първите 7 секунди
Как да направим добро впечатление, за да постигнем целите си
/ брой: 24
Представете си, че трябва да сключите сделка с нов клиент. Сега си представете, че имате за това само 7 секунди.
7 секунди - точно толкова е времето, в което се създава първото впечатление. А както знаем, често то се оказва решаващо. За да увладете първите секунди от срещите си, трябва да се съобразите с няколко неща, от които се формира първото впечатление.
Ако става въпрос за лична среща, помнете, че в 93 на сто от случаите първото впечатление зависи от вашия външен вид, жестове, мимики и само в 7 процента от случаите то се формира въз основа на казаното от вас. Ако става въпрос за разговор по телефона, то в 70 на сто от случаите впечатлението се създава от тона на разговора, увереността в гласа ви и само в 30 процента зависи от казаното от вас.
Подберете подходящите думи
Независимо че само 7% зависят от думите ви, не ги изпускайте. При лична среща с клиента изразете уважение и благодарност, "Благодаря ви, че отделихте време за тази среща", е добро начало. Ако вие проявявате уважение към хората, те ще ви отвръщат със същото.
Наричайте хората по име
Няма нищо по-приятно за човека от това да чува собственото си име. Ако в първите 7 секунди на разговора се обърнете към потенциалния клиент по име, било то и фамилно, вие му давате да разбере, че го уважавате и сте отворен за сътрудничество и то именно с този човек, притежател на това име.
Обърнете внимание на... прическата си
Първото, което се набива на очи, е лицето заедно с косата. Едва ли някой би искал да си има работа с човек, чиято коса подсказва немарливо отношение. Ако тя е мръсна или неподдържана. Това показва вашето отношение както към себе си, така и към хората, с които се виждате.
И на... обувките си
След като хората погледнат главата ви, очите им неволно ще се плъзнат към обувките ви. Ако обувките ви не са поддържани, не непременно нови и скъпи, но задължително чисти, то клиентът би могъл да си помисли: "Този човек май е немарлив и не обръща внимание на детайлите".
Изработете си бърза походка
Смята се, че хората, които ходят по-бързо, в сравнение с основната маса, се възприемат като по-активни, по-енергични и по-важни. А клиентите искат да си имат работа именно с такива особи.
Винаги носете визитки
Визитката е неголямо, но важно допълнение към цялостния образ на деловия човек. Винаги носете в себе си няколко визитки в случай на непланирани срещи. Нищо друго не "порти" имиджа така, както фразата: "Извинете, забравил съм си или свършиха ми визитките".
Започвайте срещата с усмивка
Усмивката е знак за приветствие, както и знак, че се радвате да видите определен човек и да общувате с него. Освен това усмивката носи послание за откритост и откровеност, а това е наистина важно послание в първите 7 секунди.