27 Ноември 2025четвъртък07:32 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Поколението Z постоянно се оглежда за нова работа

/ брой: 162

автор:Дума

visibility 2008

Служителите от поколението Z имат тотално различни отношения с работодателите си в сравнение с другите поколения преди тях. Отдавна отминаха годините, в които хората се задържаха в една компания през цялата си 40-годишна кариера, а според актуални изследвания младежите, родени между 1997 и 2012 г., всекидневно търсят нова работа.

Според проучване на Oliver Wyman, международна консултантска компания, 62% от представителите на тази генерация се оглеждат или пасивно търсят нова работа, което прави задържането им предизвикателна задача за работодателите.

Поколението Z вече представлява около 15% от работната сила в САЩ и Обединеното кралство, а прогнозите са, че до 2031 г. този дял ще нарасне на 31%, доближавайки се по дял единствено до представителите на Милениалите. 

Важен фактор, водещ до активното търсене на нова работа от Поколение Z, е съществуващата икономическа неравнопоставеност между генерациите. Това подсилва желанието им да намерят алтернативни възможности, които да им осигурят по-добро възнаграждение. Въпреки твърденията им, че са лоялни към своя работодател, 70% от тях не спират да се оглеждат за нова работа, а 45% работят по нещо странично, формално или неформално. 

Една от основните причини да действат по този начин, според 35% от анкетираните Z представители, е постоянната неяснота и несигурност около възможностите за развитие в компанията, за която работят.

37% се чувстват недостатъчно заплатени за часовете, които работят, в сравнение с 29% от работещите, които не са представители на Z. Особено за жените е установено, че вероятността да напуснат работа в търсене на по-добро възнаграждение е с почти 60% по-голяма от тази при Z мъжете.

Освен че постоянно търси по-добро заплащане, младото поколение иска и да се пенсионира по-рано. Идеалната възраст, според тях, е поразително ниска - 54 години. Все пак повечето от тях осъзнават, че реално няма как да се пенсионират преди да навършат 60 години.

Поколението Z е важно да бъде наблюдавано. Техният индивидуализъм, гъвкавост и амбиции ще оказват влияние върху начина, по който бизнесите и работодателите се адаптират към новите предизвикателства на работната среда. Начинът, по който те искат да работят, ще става все по-важен за работодателите, за да ги задържат на работното място.

Economic.bg

Всеки пети българин е застрашен от бедност

автор:Дума

visibility 1609

/ брой: 222

Държавата може да купи "Лукойл Нефтохим" за 2 млрд. евро

автор:Дума

visibility 1686

/ брой: 222

Получаваме първия нов влак от "Шкода" през януари

автор:Дума

visibility 2560

/ брой: 222

Депозитите на домакинствата скачат с 12 млрд. лева за година

автор:Дума

visibility 1897

/ брой: 222

На всеки 10 минути жена е убита от свой близък

автор:Дума

visibility 2251

/ брой: 222

Тръмп спря финансирането на Украйна

автор:Дума

visibility 1338

/ брой: 222

За Турция Централна Азия е Туркистан

автор:Дума

visibility 955

/ брой: 222

Пекин и Вашингтон затоплят отношения

автор:Дума

visibility 1908

/ брой: 222

Жертва на пола си

автор:Таня Глухчева

visibility 1584

/ брой: 222

Четири поколения под покрива на фирмата

автор:Аида Ованес

visibility 1180

/ брой: 222

Пир по време на чума

автор:Барбара Пейчинова

visibility 1988

/ брой: 222

Кампания за всяване на страх

visibility 1576

/ брой: 222

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ