Засекретяване
/ брой: 213
Мая ЙОВАНОВСКА
И като чуят хората тол, ясно е, че иде реч за един от големите проекти на ГЕРБ, осъществен калпаво с милиони от нашите пари. Той бе заченат с основния аргумент, че който най-много троши пътищата, трябва и най-много да плаща. И също, че ще е "печатница за пари" (по Борисов) с приходи от 1 млрд. лв. А се оказа, че създадената огромна административна структура е "импотентна" и не може да събери дори колкото приходите от винетки за леките автомобили.
Тази система, която заработи с огромно закъснение през март 2020 г., е синоним на зле свършена работа. Тя тръгна и продължава да функционира с огромни, непропорционални реверанси от страна на Борисов и сие в полза на тежките превозвачи. Гроздан Караджов, който се пънеше, също не успя да "въдвори" докрай полагащото се на тежките превозвачи.
За капак служебното правителство се готви на практика да засекрети тол системата, като я направи част от националната сигурност. Предлага се Националното тол управление да стане обект със стратегическо значение, като бъде включено в Списъка на стратегическите обекти и дейности от значение за националната сигурност. С думи прости това означава сериозно засекретяване. Последно това бе направено с части от прословутия ГКПП "Капитан Андреево", около който от месеци вървят скандали, проверки, обвинения и стана нещо като синоним най-малкото за съмнения.
Сред аргументите това да се направи е, че ако не бъде вкарана националната тол система в списъка на стратегическите обекти и дейности, то може да има отрицателни икономически въздействия. Например намаляване на постъпленията!? Аргументите са странни и дори спорни.
А иначе тази дейност, чието тръгване и функциониране бе съпроводено с поредица от скандали и все още неизяснени обвинения (МВР прати на прокуратурата материали от проверки), така ще се окаже още по-непрозрачна и по-недостъпна за граждански контрол.
Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК --> ТУК <--
Споделяйте нашите публикации.