16 Октомври 2024сряда16:48 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Левицата:

Столичната община удря най-редовните си пътници

Хората на Фандъкова се оплитат в неразрешим проблем в стил "Параграф 22", смята Георги Свиленски

/ брой: 27

автор:Искра Милева

visibility 2165

Ако се приеме премахването на някои от картите за градски транспорт, това неминуемо ще удари най-редовните пътници на София, коментира за ДУМА общинският съветник от БСП Георги Свиленски. Той допълни, че предложението да се премахнат от пролетта едномесечните и тримесечните карти, както и тези за една или две линии, все още не е внесено от администрацията в комисиите на Столичния общински съвет. Свиленски обясни, че всъщност поправките ще се направят в Наредбата за превоз на пътници, но самото предложение се съдържа в Стратегията за развитие на градския транспорт. Документът дори не е обсъден публично, стана ясно през последните дни.
Във въпросната стратегия е заложено изискване за оптимизиране на тарифната политика за градския транспорт. Записано е, че трябва да се уеднаквят документите за пътуване, както и да се въведе електронната система за таксуване и в автотранспорта. Лошото обаче е това, което всъщност виждам в медиите, че се планира премахване на картите за една и за две линии, коментира Свиленски. По думите му, човек, който ползва карта за една линия, за да отиде на работа, сега ще трябва да си купи за цялата градска мрежа и да плати 50 лева. Това, което казва зам.-транспортният кмет Любомир Христов, на практика е вдигане на цените. Според Свиленски оптимизирането на превозните документи е добра стъпка, но с "подобни уловки с учениците удряш най-редовните пътници". Самата община рискува така да не си събере парите от карти, тъй като всеки, който си е купувал досега карта за 20 лева, не е сигурно, че ще плати 50 лв., смята Свиленски. На хората ще им излезе по-евтино да пътуват с билет или дори гратис, коментира съветникът. Той е категоричен, че ще поиска от администрацията анализ на потребителския интерес към тези карти и мотивите за премахването им. За Свиленски е неприемливо да се премахват точно ученическите карти за една линия и родителите да бъдат принуждавани да купуват за цялата градска мрежа.
Ако са си направили сметката, че от тези карти в бюджета влизат "Х" лева и като ги умножат, ще влязат "2Х", вероятно ще запълнят загубите с някой и друг милион, но без анализ не може да се гадае каква е целта, допълни съветникът. Той е категоричен, че "ако искаш да даваш приоритет на градския транспорт, трябва да ограничаваш автомобилното движение, но при положение, че имаш нормален обществен транспорт, но цялата работа на администрацията е малко "Параграф 22".

Предизборно


Няма икономическа логика, която да налага поскъпване на билетите за градския транспорт в София. Приходите на Центъра за градска мобилност и на общината от продажба на билети и карти през тази и миналата година са стабилни. По-скоро усилията ни са насочени да намалим разходите на операторите, да повишим ефективността им, да модернизираме транспорта, привличайки безвъзмездна европейска финансова помощ, заяви зам.-транспортният кмет Любомир Христов през септември 2011 г. Кметицата Йорданка Фандъкова също заяви малко преди изборите миналата година, че цената на билетчето няма да се повишава.



 

Партиите, купуващи гласове, да не участват в избори

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Една справедлива и правова България е възможна

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Увеличават се жените на ръководни позиции

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Еврото ни трябва, колкото тумор в мозъка

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Световният дълг е на път да надхвърли 100 трлн. долара

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

БДЖ планира повече връзки между Северна и Южна България

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

ЕК с нови правила за мигрантите

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Ескалира напрежението между Сеул и Пхенян

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Дипломатическа война между Индия и Канада

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Накратко

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 197

Да се ядосаме!

автор:Юлия Кулинска

visibility 0

/ брой: 197

Знаем проблемите, имаме експертите и решенията

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 197

Аз съм десницата на левицата!

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 197

Опит пореден

автор:Евгени Гаврилов

visibility 0

/ брой: 197

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ