08 Ноември 2024петък13:12 ч.

ВРЕМЕТО:

Времето ще се задържи предимно слънчево. В по-голямата част от страната ще е почти тихо, в източните райони със слаб вятър от североизток. Сутрин на места в низините и котловините видимостта ще е намалена. Минималните температури ще бъдат между минус 3° и 2°, а максималните между 11° и 16°. Времето ще се задържи предимно слънчево. В по-голямата част от страната ще е почти тихо, в източните райони със слаб вятър от североизток. Сутрин на места в низините и котловините видимостта ще е намалена. Минималните температури ще бъдат между минус 3° и 2°, а максималните между 11° и 16°.

Държава на изпитите

/ брой: 185

автор:Барбара Пейчинова

visibility 5808

От години се експериментира безразборно с нашата образователна система, с учебници, помагала, тестове и изпити. Лошото е, че не се взаимства от чужди успешни образователни модели, каквито има много в Европа, а се лутаме като изгубени в стремежа си да докажем колко стабилно е българското образование. Всъщност доказваме само, че не спираме да го утежняваме. Като изпитите, които министерството въведе след 4 клас и нарече "малки матури". В цяла Европа хората знаят, че ние в България учим по много, дълги години и сложна материя, на която чужденците вдигат учудено вежди, защото по принцип се изучава специализирано, а не общообразователно.
За какво обаче подготвяме децата? За живота, който ги очаква навън, или за това да бъдат академици - знаещи и разбиращи от всичко? И възможно ли е това изобщо?
Високите изисквания към българския ученик не спират и от тази година в изпита за 4 клас ще бъде премахната диктовката, а вместо нея ще бъде въведен текст за редактиране. Летвата отново се вдига по-високо, но на базата на какво? Живеем във време, в което технологиите превземат света и влияят пряко на развитието и способностите за учене на децата. На тях им става все по-трудно да пишат, четат и да се концентрират. Истината е, че в 4 клас немалко деца още усъвършенстват почерка си и работят върху правописа си, как да очакваме те да имат способността да редактират текст и да са уверени в това?
Образователната система със сигурност трябва да се олекоти, модернизира и най-накрая да влезе в крак с времето и нуждите на подрастващите. Стига изпити, надпревара и излишен стрес върху ученици и родители, кому е нужно?
Защо например не се фокусираме върху предучилищната подготовка и не се запитаме защо започваме ученето на писане и четене чак на 7 години в първи клас, цели 3 години по-късно от другите европейски държави? Сами забавяме развитието на децата, а след това рязко ги вкарваме в надпревара, от която после няма измъкване цели 12 години. Губим ценно време, каквито са първите 7 години, и вместо да развиваме полезни умения и да подготвяме истински за училище, симулираме дейност. След това обаче изискваме резултати. Докога?

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 173

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 153

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 175

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 161

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 149

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 174

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 167

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 123

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 139

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 141

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 161

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 160

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ