18 Септември 2024сряда21:51 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Пускат концесионери в железопътните превози

/ брой: 69

автор:Дума

visibility 1206

Концесионери ще могат да управляват жп инфраструктурата, освен НКЖИ. Това гласуваха депутатите на първо четене с промени в закона за железопътния транспорт. Ако те бъдат приети ще се прекрати монопола на Националната компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), като се даде право на дружеството да прехвърля дейности на други предприятия.
Изпълнителната агенция „Железопътна администрация" трябва пък да бъде определена за регулаторен орган в сектора на жп превозите, без да се засягат правомощията на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).
Поправките са предложени във връзка със стартиралата наказателна процедура срещу България заради неправилно транспонирани текстове от европейски нормативни актове в националното законодателство. Наказателната процедура е на втори етап, т.е. мотивирано становище. Ако страната ни не предприеме мерки, Европейската комисия (ЕК) ще заведе дело в Съда на ЕС.
Дава се също така право на НКЖИ да прехвърля дейности по развитие, поддръжка и обновяване на железопътната инфраструктура и свързани с това задачи на железопътни предприятия или дружества, които контролират железопътно предприятие или са контролирани от железопътно предприятие, без да възниква конфликт на интереси.

Токът в Южна Европа - до пет пъти по-скъп

автор:Дума

visibility 618

/ брой: 178

Фон дер Лайен ни даде постен и скромен ресор

автор:Дума

visibility 655

/ брой: 178

Единайсет жени в новата Еврокомисия

автор:Дума

visibility 656

/ брой: 178

Атина иска европейско решение за мигрантите

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 178

Накратко

автор:Дума

visibility 725

/ брой: 178

Ще се примири ли ЕП?

автор:Кристиан Вигенин

visibility 707

/ брой: 178

Светът по ръба на глобална и ядрена война

автор:Юри Михалков

visibility 675

/ брой: 178

Такса смет или национална криза с боклука?

автор:Барбара Пейчинова

visibility 614

/ брой: 178

Неуредици

автор:Барбара Пейчинова

visibility 827

/ брой: 178

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ