За агитацията като бухалка
/ брой: 107
Най-смешната и забавна част от всяка предизборна кампания е нейният финал. Изборният ден и Денят размисъл, както знаете, са забранени за агитация и за оповестяване на социологически проучвания и прогнози. Така повелява законът. Но тарикатите социолози, в неписани споразумения и други договорености с разни сайтове и агенции, в изборния ден публикуват прогнозни резултати, илюстрирани иносказателно с разни зебри, самолети, автомобили и други картинки много преди 20:00 часа, когато забраните падат.
Това на пръв поглед е забавно, но си остава нарушение на нормите на Изборния кодекс и безспорно може да повлияе на активността и нагласите на избирателите. Преследвани и наказани социолози и техните партньори няма. И всички държавни и обществени органи, свързани с изборите, се правят, че нищо не е станало... А иначе се говори, че изборите били не само прозрачни, ами са и честни. Агитацията и социологическите шашарми трябва да се спират и забраняват най-малко седмица преди вота. Щото който ги плаща и поръчва, преследва определени цели в интерес на едни или други кандидати за властта. Агитацията е бухалка.
В деня за размисъл обаче, билбордовете си остават по местата и е безспорно, че са част от агитацията. Би трябвало да ги свалят, ако спазват буквата и духът на закона. Но не ги свалят и ще им се радваме дни, седмици че и месеци след вота. Заедно с разпарцаливените плакати и други нагледни реклами с ухилени мутри на безсрамници, лъжци и измамници.
Мераклиите за власт си мислят, че на подсъзнателно ниво ще ни накарат да ги изберем. А ние ги избираме, за да се разкарат и от подсъзнанието, и от съзнанието ни.
Фейсбук