06 Август 2024вторник04:04 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Турция ще разработва нов щурмови вертолет

/ брой: 41

автор:Дума

visibility 2629

Турското главно управление на отбранителната промишленост е сключило на 22 февруари договор с местната авиокосмическа компания TAI за създаване на нов тежък щурмови вертолет, съобщи сайтът на българското авиационно списание “Аеро”. Проектът, който в момента е известен само с турското название “Agir Sinif Taarruz Helikopter”, буквално означаващо тежък щурмови вертолет, трябва да полети през 2024 г. и да има излетна маса от 10 тона. Неофициално проектът е известен като АТАК 2.

Вертолетът ще се задвижва от два газотурбинни двигателя, ще има двучленен екипаж, вградено оръдие, управляемо и неуправляемо ракетно въоръжение с маса до 1200 кг и ще бъде оптимизирана да работи във високопланински условия. Цели се максимално използване на турско въоръжение, авионика и оборудване. Други технически детайли по проекта не се съобщават.

Новият вертолет в перспектива ще замени сега използвания Т129 АТАК, който се явява лицензен вариант на италианския “Аугуста Уестланд” 129. Разпространените илюстрации на новия проект обаче показват силно сходство с T129, коментира 4”Аеро”. Още в края на 2017 г. Турция обяви, че има намерение да създаде по-тежък боен вертолет от сегашните Т129 АТАК. Следващият проект, който бе с условното означение АТАК 2, трябваше да има излетна маса от 6–7 тона и да се създаде на базата на шесттонния транспортен Т625, който се изпитва в момента. Нарасналите изисквания към машината обаче са довели до значително повишаване на масата й. 

Започват засилени проверки за скорост по пътищата

автор:Дума

visibility 180

Полиция и доброволци издирват 73-годишна жена от Иваново

автор:Дума

visibility 171

ИТН връща мандата днес

автор:Дума

visibility 385

/ брой: 147

Водата измести палмовото масло в сиренето

автор:Дума

visibility 335

/ брой: 147

Хранителната индустрия се обяви срещу засиления данъчен контрол

автор:Дума

visibility 359

/ брой: 147

Плащаме с левове до 1 август догодина

автор:Дума

visibility 376

/ брой: 147

Бюджетът на червено с 1 млрд. лв.

автор:Дума

visibility 308

/ брой: 147

Ескалират безредиците във Великобритания

автор:Дума

visibility 375

/ брой: 147

Виетнамският президент стана и генерален секретар

автор:Дума

visibility 387

/ брой: 147

Крайнолеви саботирали жп мрежи в Германия

автор:Дума

visibility 358

/ брой: 147

Криза отвън

автор:Александър Симов

visibility 418

/ брой: 147

Време е да се спрат

автор:Зорница Илиева

visibility 391

/ брой: 147

След белия мъж идва жената

visibility 361

/ брой: 147

Защитата при бедствия е колективна задача

visibility 362

/ брой: 147

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ