10 Септември 2024вторник14:08 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Няколко думи

Строителни илюзии

/ брой: 140

автор:Евгени Гаврилов

visibility 5594

Не им върви на тунелитe под Балкана. Доказаха го и последните събития. След жалба до КЗК на загубилата търга фирма е спряна поръчката за изработването на идейния проект за изграждането на тунела под прохода Петрохан. Позната схема, пред която явно всички са безсилни.
В най-новата история на България плановете за пробив на Стара планина са подхващани няколко пъти. Първата идея за тунел под Петрохан е от 1916 г. Проект има и по времето на социализма от 60-те години на миналия век. През 1991 г. "Транспроект" бе разработил няколко варианта. През октомври 2003 г. ни обещаваха, че тунелът под Петрохан ще е готов до 2007-а. През 2012 г. също имаше процедури за предпроектни проучвания. Вече сме 2024 г., но нищо не се случва.
Евентуален тунел намалява разстоянието между София и Монтана с над 60 км. Логичен е въпросът защо изграждането му се бави. Статистиката сочи, че за денонощие през прохода минават до около 20 000 автомобила. Тунелът би направил трафика и по-бърз, и по-безопасен. Едно от обясненията е, че проектът е сложен и скъп. Дано това оправдание не го направи поредната строителна илюзия.
Такава вече е магистрала "Хемус", от началото на чието изграждане ще честваме през есента половин век. Заради управленските безумия тя бе замразена за 3 години и сега ще ни излезе с 30% по-скъпа.
За тунела под Шипка няма да говорим. Имаше един транспортен министър, който ни го обещаваше почти веднага, заедно с четири моста над Дунав. Добре, че бързо сдаде поста.

ВКС потвърди: Атанас Зафиров представлява БСП

автор:Дума

visibility 30

Ще се явим на изборите с „БСП-Обединена левица"

автор:Дума

visibility 137

/ брой: 172

ВСС откри процедурата за избор на нов главен прокурор

автор:Дума

visibility 175

/ брой: 172

Езерото в Шумен изчезва заради липсата на дъжд

автор:Дума

visibility 143

/ брой: 172

Цената на жп линията с България е нереално висока

автор:Дума

visibility 149

/ брой: 172

Лозари прибират червените сортове грозде със седмици по-рано

автор:Дума

visibility 146

/ брой: 172

Българите остават с най-ниската минимална заплата в ЕС

автор:Дума

visibility 161

/ брой: 172

В Румъния учениците ще оценяват учителите

автор:Дума

visibility 138

/ брой: 172

ЕС не признава вота в Крим и Севастопол

автор:Дума

visibility 123

/ брой: 172

СИРИЗА свали доверие от партийния си лидер

автор:Дума

visibility 156

/ брой: 172

Льо Пен призова за референдум за имиграцията

автор:Дума

visibility 122

/ брой: 172

Феноменално

автор:Ина Михайлова

visibility 707

/ брой: 172

Порочен кръг

автор:Барбара Пейчинова

visibility 153

/ брой: 172

Църковно лицемерие

автор:Таня Глухчева

visibility 136

/ брой: 172

Много пари...за нищо

автор:Юлия Кулинска

visibility 127

/ брой: 172

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ