16 Ноември 2024събота19:12 ч.

Няколко думи

Върнете ги!

/ брой: 137

автор:Мая Йовановска

visibility 8758

След тръгването от Министерството на транспорта на един смислен министър преди 15 години, ведомството започна да се оглавява, почти без изключения, от аматьори. С огромни претенции и още по-гръмки обещания. Особено по отношение на железопътния превозвач.
БДЖ бяха обявявани от всички за приоритет в тронните им слова. Наслушахме се на клетви как влаковете ще летят с най-малко 160 км в час и за има-няма 3 часа ще се стига до морето.
А през това време железницата потъваше все повече и все по-надълбоко. За да стигне дотам, че превозваните пътници да са най-малко от 50 години, влаковете да не достигат, постоянно да закъсняват и да аварират, а качеството на услугата да е без всякакъв аналог по калпавост. Да не говорим в какви условия и с какво заплащане са работещите в БДЖ и НКЖИ.
В момента като служебен министър, а преди това и като редовен, във ведомството е Георги Гвоздейков. Той остана в министерството, за да си довършел работата. Така обясни влизането си в служебния кабинет. Още в самото начало сам призна, за да подчертае срива в БДЖ, че от 1995 г. не се е качвал на влак, но железницата ни била останала на тогавашното ниво.
Гвоздейков уреди купуването на 76 броя 40-годишни вагона от "Дойче бан" за националния ни (засега) железопътен превозвач - "БДЖ - Пътнически превози". За над 30,4 млн. лв. Като цената на един е над 391,1 хил. лв. Към общата сума се добавят и пари за транспорта до България.
С новите 40-годишни вагони бе спретнат влак, пътуващ от София за Бургас и обратно. Оказа се обаче, че за по-малко от месец т.нар. "министерски влак" (така му казват, щото Гвоздейков пръв се качи в него) излезе от строя. Причината - вагоните вече се нуждаели от профилактика. Не издържали нито на километрите, нито на температурите.
Шефът на пътническите превози обяснява, че на всеки 12 хил. км трябва да се извършва основна профилактика. Едва ли това е нещо, което става известно чак сега. Защо не го казахте по-рано, когато министърът се хвалеше, че тези вагони ще износят натоварването до морето в летните месеци.
И най-интересното - целият процес за профилактика на вагоните отнемал около 2 дни, но имало недостиг на специализиран персонал. Чак есента се очаквало да пристигне екип от "Дойче бан", който да проведе обучение за поддръжката на вагоните. Да плачем ли, да се смеем ли?
Оказа се, че всичката пара отново е била само и единствено за свирката. Цялата работа е неефективно подготвена, кофти изпълнена и, разбира се, с плачевен резултат.
Българската железница се управлява от очевидни аматьори. Контролът също е занижен, иначе нямаше да се удряме пак и пак в едни и същи греди. Дали БДЖ са на нивото от 1995 г., както твърди Гвоздейков, или са по-зле - може да се спори. Но имаше времена, в които БДЖ се управляваха от експерти.
Върнете професионалистите начело на железницата!

В София се произвеждат 41% от БВП на страната

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 219

Потреблението на домакинствата ускори растежа

автор:Дума

visibility 1119

/ брой: 219

Експерт предлага по-нисък ДДС за рибата

автор:Дума

visibility 1128

/ брой: 219

Тръмп разговаря два часа с Байдън

автор:Дума

visibility 1196

/ брой: 219

Втора инстанция осъди експрезидент на Аржентина

автор:Дума

visibility 1106

/ брой: 219

Протест в Брюксел срещу крайнодесните

автор:Дума

visibility 1183

/ брой: 219

Пет години затвор грозят Марин Льо Пен

автор:Дума

visibility 1043

/ брой: 219

Медийният тероризъм

автор:Александър Симов

visibility 1176

/ брой: 219

Хронично бездействие

visibility 1135

/ брой: 219

"Символичната война" на съюзническите бомби

visibility 1127

/ брой: 219

Кой кой е в проектокабинета на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 1069

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ