17 Ноември 2024неделя18:03 ч.

Новите "катаджии" на градския транспорт

Пътници и контрольори стават нарушители, култовата фраза "Какво правим сега?" влезе и в автобусите

/ брой: 215

автор:Георги Аргиров

visibility 1295

Странни неща стават в родния ни обществен транспорт. БДЖ уж фалира, а пък по релсите се движат нови мотриси; столичният градски транспорт уж работи нормално, но пък шофьорите му не могат да почиват заради "цигански набези" в общежитията им в "Люлин", а строгите контрольори са принудени да са нарушители на закони и наредби.
В Европа отдавна шофьорите на автобуси продават билетчета, в много градове в страната подобна работа вършат контрольорите. Само в София има перфоратор и контрольори, които дебнат дали си продупчил билетчето. Уж било много скъпо да се въведе подобна практика и в Софийския градски транспорт, затова пък предприемчиви и "състрадателни" контрольори волю или неволю стават нарушители или ако искате, "престъпници". Как се случва това? Много просто - вместо да глобяват или да съставят актове, много контрольори прибират суха пара.
В петъчния ден и аз станах "нарушител", подтикнат от "добросъвестни" контрольори. Слизайки от влак на Централна гара, хванах автобус в посока Окръжна болница. Залисан в писане на съобщение, с което да честитя именния ден на моя приятелка (все пак бе Кръстовден), забравих да си купя билетче. На следващата спирка две кондукторки ме попитаха дали съм редовен пътник. Аз като един истински Бай Ганьо се захванах да им обяснявам, че съм от провинцията, а там билетчета се продават от техни колеги. Те ми казаха, че техните билетчета са 20 лв. (наказателни). След кратка и културна разправия се стигна до "консенсус" - 10 лв. за почерпка вместо 20 лв. или акт за 200 лв. Ясно е какво предпочетох.
За подобно нещо катаджии или влаков кондуктор изгоряха, т.е. бяха уволнени. Е, деянията им (поне това на влаковия кондуктор) са документирани за разлика от нашата грозна разправия. Възниква обаче логичният въпрос:
Защо работодателите на СКГТ в лицето на СОС и кметицата Йорданка Фандъкова позволяват това нещо? Не е ли по-разумно контролата вместо да проверява за редовни пътници, сама да продава билети? Така със сигурност ще се избегнат неприятни ситуации, а и хората няма да пътуват без билет. Някои ще кажат, че това е скъпа инвестиция. Без да съм финансист, ще кажа, че дори и да е по-скъпо, продаването на билети от хора в автобуса ще спре в пъти гратисчиите, ще се събират много повече приходи и ще се отнеме възможността за нерегламентирана търговия, която си е чиста проба корупция. А може би ще станат по-дисциплинирани гражданите и циганите, които контрольорите сега най-често подминават - за никого не е тайна, че ромите пътуват безплатно в градския транспорт и никой не ги закача. Това трябва да го съобщим в Париж, откъдето ни ги връщат, пък обвиняват нас, че сме ги дискриминирали...
Така че вместо да вдигат цената ни синята зона и да слагат зелена, запазвайки безплатното паркиране за себе си, Радослав Тошев и компания по-добре да се погрижат за бъдещето на столичния градски транспорт.

В София се произвеждат 41% от БВП на страната

автор:Дума

visibility 1734

/ брой: 219

Потреблението на домакинствата ускори растежа

автор:Дума

visibility 1753

/ брой: 219

Експерт предлага по-нисък ДДС за рибата

автор:Дума

visibility 1796

/ брой: 219

Тръмп разговаря два часа с Байдън

автор:Дума

visibility 1855

/ брой: 219

Втора инстанция осъди експрезидент на Аржентина

автор:Дума

visibility 1706

/ брой: 219

Протест в Брюксел срещу крайнодесните

автор:Дума

visibility 1910

/ брой: 219

Пет години затвор грозят Марин Льо Пен

автор:Дума

visibility 1626

/ брой: 219

Медийният тероризъм

автор:Александър Симов

visibility 1849

/ брой: 219

Хронично бездействие

visibility 1805

/ брой: 219

"Символичната война" на съюзническите бомби

visibility 1790

/ брой: 219

Кой кой е в проектокабинета на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 1690

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ