16 Ноември 2024събота18:24 ч.

Мамят със стоки за началото на учебната година

/ брой: 164

автор:Дума

visibility 552

Изчисляването на отстъпката при продажбата на ученически раници, облекла и пособия в кампании от типа „обратно на училище“ се оказва математическа задача с неизвестно. В някои случаи „търсеното число“ е намалената цена, тъй като на етикета са посочени само старата цена и процентът на намалението.
Друг пък на етикета е изписана само старата цена и нищо не подсказва за по-евтина покупка, въпреки поставена на витрината на обекта или в търговската зала реклама за провеждане на кампания за ученически стоки. За това предупреждават от онлайн платформата "Ние, потребителите“ във връзка със започналата вече подготовка на децата за новата учебна година.
Един от примерите е инициативата "20% отстъпка на раници", която е обявена на входа и на обособен щанд в търговските зали на верига магазини за облекла и обувки. В зоната с раниците обаче една част от тях са с намалени цени, друга – с редовни. Аналогична е ситуацията и с подобното послание на друг бранд: „Раници -20%“. По начина на представяне подобни практики могат да въведат в заблуждение потребителя, че съобщението се отнася за всички, поставени в близост артикули от съответната продуктова група, но де факто това не е така, обясняват от "Ние, потребителите“.
Колко излиза подготовката на ученик в Англия и Германия?
намалението важи за всички посочени видове артикули и се постига и с надписи като: „Намаление на всички детски продукти и раници“ и „-20% на всички детски и дамски артикули“, без това да е така. В обектите на тези вериги се срещат редица стоки от уж намалените продуктови групи, които се предлагат само на редовните им цени.
„В тази ситуация е трудно да дадем на родителите работещ съвет, защото покупките за учениците обикновено се случват съвместно с тях. Когато детето си хареса раница или дреха от щанда с уж намалените артикули, а се окаже, че точно за тях отстъпките не важат, е много трудно да му бъде отказано. И така, покрай кампанията за намаления за учебната година в крайна сметка се продават много неща на редовните им цени. Затова контролът от страна на Комисията за защита на потребителите върху тези стоки в момента трябва да е много сериозен“, коментира Габриела Руменова от "Ние, потребителите“.

В София се произвеждат 41% от БВП на страната

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 219

Потреблението на домакинствата ускори растежа

автор:Дума

visibility 1119

/ брой: 219

Експерт предлага по-нисък ДДС за рибата

автор:Дума

visibility 1128

/ брой: 219

Тръмп разговаря два часа с Байдън

автор:Дума

visibility 1196

/ брой: 219

Втора инстанция осъди експрезидент на Аржентина

автор:Дума

visibility 1106

/ брой: 219

Протест в Брюксел срещу крайнодесните

автор:Дума

visibility 1183

/ брой: 219

Пет години затвор грозят Марин Льо Пен

автор:Дума

visibility 1043

/ брой: 219

Медийният тероризъм

автор:Александър Симов

visibility 1176

/ брой: 219

Хронично бездействие

visibility 1135

/ брой: 219

"Символичната война" на съюзническите бомби

visibility 1127

/ брой: 219

Кой кой е в проектокабинета на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 1069

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ